پرسپوليس و استقلال در هفته سي‌ام ليگ برتر فوتبال به مصاف بحران‌زده‌ها مي‌روند.


اگر از هفته سي‌ام به عنوان نقطه جوش ليگ برتر دهم ياد کنيم اغراق نکرده‌ايم. بازي‌ها در صدر و انتهاي جدول به حساس‌ترين مرحله خود رسيده و فاصله امتياز‌ها بسيار نزديک است.
نگاهي به بازي‌هاي اين هفته داريم:

* ذوب آهن اصفهان - شهرداري تبريز؛ ذوب آهن به دنبال برد و به اميد باخت همشهري

نايب قهرمان آسيا هفته قبل شکست دور از انتظاري را متحمل شد. باختي که حتي هواداران پرسپوليس نيز آن را پيش بيني نمي‌کردند اما در نهايت شاگردان ابراهيم‌زاده سه بر صفر شکست خوردند تا دومي اين تيم در جدول ليگ هم تهديد شود. به همين دليل بازيکنان ذوب آهن براي آنکه همچنان در کورس قهرماني بمانند انگيزه‌هاي فراواني دارند. آنها اميدوارند تراکتورسازي بتواند از سپاهان امتياز بگيرد تا به قهرماني اميدوار بمانند.
شهرداري تبريز نيز براي اينکه در حاشيه امنيت قرار بگيرد نبايد در نصف جهان امتياز از دست بدهد بنابراين دو تيم با دو هدف متفاوت به ميدان مي‌روند. ذوب آهن برد مي‌خواهد و شهرداري به تساوي هم راضي است.

* راه آهن - استقلال؛ شاگردان مظلومي رودروي بحران‌زده‌ها

راه آهن بعد از شکست جنجالي و پرسر و صدا در همدان چهار بازيکن خود را به دليل محروميت در اختيار ندارد و اعتراض‌هاي مسئولان باشگاه نيز به حکم کميته انضباطي تا اين لحظه تاثيري نداشته و به همين دليل تارتار به باشگاه پيشنهاد داده با بازيکنان جوان و اميدش برابر استقلال به ميدان برود.

استقلال در هفته بيست و نهم ليگ برتر يک شکست خانگي را متحمل شده است. اغلب کارشناسان شانس پيروزي آبي‌پوشان را با توجه به بحران بازيکن در راه آهن و مشکلات اين تيم زياد مي‌دانند، با اين حال شايد راه آهن که براي سقوط نکردن مي‌جنگد بتواند در ابتداي هفته سي‌ام شگفتي آفرين شود.

* تراکتورسازي تبريز - سپاهان اصفهان؛ ذوب، استقلال و پرسپوليس طرفدار تراکتور

برنده و بازنده بزرگ هفته گذشته در تبريز برابر يکديگر صف آرايي مي‌کنند. تراکتورسازي با برد استقلال در ورزشگاه آزادي خود را در قامت يک مدعي معرفي کرد و اکنون بازيکنان اين تيم روحيه بسيار خوبي براي کسب يک برد خانگي برابر سپاهان و با حضور تماشاگران پرشورشان دارند.

مشکل اصلي سپاهان صدرنشين در تبريز همين تماشاگران پرشور و پرشمار تراکتورسازي است که تيمشان را بي‌امان تشويق مي‌کنند. استقلال، ذوب آهن و حتي پرسپوليس دوست دارند صدرنشين در تبريز زانو بزند و سه امتياز را از دست بدهد تا تنور رقابت‌هاي ليگ همچنان گرم و پرهيجان باشد و آنها نيز شانس قهرماني داشته باشند.جمعه سپاهان روز سختي را تجربه خواهد کرد.

برخي مي‌گويند اگر سپاهان بتواند از ورزشگاه يادگار امام تبريز با امتياز به خانه برگردد ديگر نبايد در قهرماني‌اش شک و ترديدي داشت ولي اگر تراکتورسازي اين تيم را متوقف کند و به دومين برد بزرگ خود در دو هفته متوالي برسد مي‌تواند خود را براي نايب قهرماني در ليگ هم  آماده کند.

* سايپا - نفت تهران؛ ديدار شش امتيازي ته جدولي‌ها با حضور مربيان سابق تيم ملي

سايپا در سه هفته اخير ليگ نتوانسته نتايج خوبي بگيرد و به همين دليل در خطر سقوط به دسته اول قرار گرفته است. 

سايپا در حالي ميزبان نفت تهران است که بازي‌ خانگي براي اين تيم خيلي مفهوم ندارد و تماشاگر زيادي براي ديدن بازي‌هايش به ورزشگاه نمي‌آيد درست مانند نفت تهران، اين تيم هم در خطر سقوط قرار دارد و فقط به لطف برد پرگل و عجيب برابر همنام آباداني يک امتياز بيشتر از نارنجي‌پوشان کرجي دارد. ديدار اين دو تيم شش امتيازي است و تيم برنده مي‌تواند تا حدودي در حاشيه امنيت قرار بگيرد.

مايلي‌کهن و فرکي هر دو زماني در تيم ملي مسئوليت داشته‌اند ولي اکنون تيم‌هايشان در شرايط خوبي قرار ندارند.شايد نبرد مربيان سابق تيم‌ ملي و حساسيت‌ جدول يک بازي تماشاگر پسند را رقم بزند، حتي اگر تماشاگر زيادي به ورزشگاه انقلاب کرج نرود.

* ملوان انزلي - پاس همدان؛ اميد ته جدولي‌ها به ملوان

ملوان در اين فصل با فرهاد پورغلامي نتايج خوبي گرفته و اکنون نيز براي حفظ رتبه تک‌ رقمي‌اش در ليگ برتر تلاش مي‌کند. پورغلامي مي‌تواند با شکست پاس هم به تيم خودش کمک کند و هم به تيم‌هايي نظير سايپا و نفت، شاهين، راه آهن و پيکان تا به بقا در ليگ برتر اميدوار باشند. مديرروستا کار سختي در انزلي دارد و اگر بتواند يک امتياز بگيرد به بقاي تيمش اميدوارتر خواهد شد.

*صباي قم - مس کرمان؛ گوارديولاي ايراني در خطر برکناري

صبا در شش هفته اخير 4 شکست در کارنامه داشته و عبدالله ويسي که خود را گوراديولاي ايراني مي‌داند روزگار خوشي در صبا ندارد و حتي شايعه استعفاي او نيز منتشر شد و گفته مي‌شود اگر نتواند برابر مس برنده شود شايد با مربيگري در ليگ برتر خداحافظي کند.
حريف صبا اما تيمي قدرتمند است که توانست هفته گذشته سپاهان صدر نشين را شکست بدهد. شاگردان مرفاوي بعد از اين برد روحيه خوبي پيدا کرده‌اند و از بحران خارج شده‌اند. شايد بازيکنان مس انگيزه ديدار با سپاهان را نداشته باشند اما قطعا براي باختن هم برابر صبا بازي نمي‌کنند. شايد هم صمد مرفاوي زمينه اخراج بدل گوراديولا را از صبا فراهم کند.

* شاهين بوشهر - فولاد خوزستان؛ جنگ براي بقا و جايگاه پنجمي ليگ

شاهين بوشهر با اکبر ميثاقيان يک برد خارج از خانه برابر استيل آذين به دست آورد و روز جمعه ميثاقيان براي اولين بار مي‌خواهد در بوشهر و در حضور تماشاگران خونگرم اين شهر، تيمش را به ميدان بفرستد. بازيکنان شاهين براي سقوط نکردن به ليگ دسته اول با تمام وجود بازي خواهند کرد. شايد بازيکنان فولاد به اندازه بازيکنان شاهين انگيزه نداشته باشند البته آنها در صورتي که بتوانند شاهين را شکست دهند و در صورت توقف پرسپوليس مي‌توانند به جايگاه پنجمي برسند.

* نفت آبادان - پيکان؛ آبادان به دنبال اعاده حيثيت با پيکان

شاگردان غلامحسين پيرواني بعد از باخت سنگين و دور از انتظار در تهران براي اعاده حيثيت به ميدان مي‌روند و مي‌خواهند تماشاگران دو آتشه خود را راضي نگه دارند. با اين حال مشکل پيرواني شايد همان بي‌انگيزگي بازيکنان تيمش باشد تيمي که نه دغدغه سقوط دارد و نه شانس کسب سهميه آسيايي انگيزه‌اي زيادي براي مبارزه ندارد اما بازيکنان پيکان بعد از برد در وقت‌هاي اضافي هفته گذشته برابر صبا به بقا در ليگ برتر اميدوار شده‌اند و با انگيزه راهي آبادان مي‌شوند. البته در اين فصل کمتر تيمي توانسته با امتياز از  برزيل ايران را ترک کند.

* پرسپوليس - استيل آذين؛ برد راحت دايي يا کابوس شکست تاريخي؟

نبرد دو تيم سرخپوش ديگر مانند نيم فصل اول حساسيت و جذابيت ندارد زيرا استيل آذين اکنون با کورسويي از اميد براي بقا مي‌جنگد و آخرين تيم جدول است و البته در بحران دست و پا مي‌زند. ستاره‌هاي اسم و رسم دار اين تيم هم نتوانسته‌اند دردي از اين تيم پرحاشيه و پرتنش درمان کنند و استيل آذين در اين فصل بيش از سه سرمربي و سه مديرعامل عوض کرده است بنابراين برخي براي شاگردان علي دايي بردي راحت را روي کاغذ تصور مي‌کنند اما دايي مي‌داند نبايد در باد غرور پيروزي بر ذوب آهن بخوابد.

به هر حال در تيم استيل آذين ستاره‌هايي هستند که هنوز هم مي‌توانند درخشش داشته باشند بازيکناني مثل مهدي مهدوي‌کيا که زماني با دايي در تيم ملي همبازي بوده انگيزه فراواني براي اين مسابقه دارند. ضمن اينکه تيم‌هاي ياوري برابر پرسپوليس خوب بازي مي‌کنند. بنابراين علي دايي نبايد تيمش را از پيش برنده تصور کند.

برنامه ديدارهاي هفته سي‌ام:

پنج‌شنبه 25 فروردين

ساعت17:00 ذوب آهن - شهرداري تبريز ورزشگاه فولاد شهر

ساعت19:00 راه آهن- استقلال ورزشگاه آزادي

جمعه 26 فروردين

ساعت17:00 تراکتورسازي- سپاهان ورزشگاه يادگار امام تبريز

ساعت17:45 سايپا - نفت تهران ورزشگاه انقلاب کرج

ساعت17:45 ملوان - پاس ورزشگاه تختي انزلي

ساعت17:45 صبا- مس ورزشگاه يادگار امام قم

ساعت18:00 شاهين - فولاد ورزشگاه بهشتي بوشهر

ساعت18:00 نفت آبادان- پيکان ورزشگاه تختي آبادان

ساعت19:00 پرسپوليس - استيل آذين ورزشگاه آزادي

جدول ليگ برتر

1- سپاهان 58 امتياز
2-ذوب آهن 53 امتياز
3- استقلال 52 امتياز
4- تراکتورسازي 50 امتياز
5- پرسپوليس 47 امتياز
6- فولاد 44 امتياز
7- مس 43 امتياز
8- ملوان 42 امتياز
9- نفت آبادان 38 امتياز
10- صباي قم 35 امتياز
11- نفت تهران 32 امتياز
12- شهرداري تبريز 32 امتياز
13- سايپا 31 امتياز
14- پاس 31 امتياز
15- شاهين 30 امتياز
16- راه آهن 30 امتياز
17- پيکان 29 امتياز
18- استيل آذين 24 امتياز

 

 

www.shereno.com

تاريخ : چهار شنبه 24 فروردين 1390برچسب:, | 13:52 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |

فهرست شايع‌ترين داروهاي دوپينگي در ايران و عوارض آنها منتشر شد.

همه ساله ورزشكاران زيادي در جهان به دليل استفاده از مواد نيروزا با محروميت مواجه مي‌شوند و افتخاراتشان زير سؤال مي‌رود. در ايران نيز در رشته‌هاي مختلف شاهد هستيم كه برخي ورزشكاران اقدام به استفاده از مواد نيروزا مي‌كنند و به همين دليل محروم مي‌شوند.
يكي از دلايل دوپينگ ورزشكاران ناآگاهي آنها از مواد نيروزا است. طبق اعلام مسئولان آشنايي با مواد نيروزا مي‌تواند تاثير مهمي در كاهش آمار ورزشكاران دوپينگي داشته باشد.
 براي آشنايي ورزشكاران، شايع‌ترين داروهاي دوپينگي در ايران و عوارض استفاده از آنها را منتشر مي‌كنیم.

شايع‌ترين مواد نيروزا كه در بين ورزشكاران ايراني رواج يافته است عبارتند از:
ناندرولون، تستوسترون، متانديون (متان)، هورمون رشد، انسولين، سوما، LH، HCG، كلنبوترول، فوروسمايد (لازيكس)، آمفتامين (در ايران كراك به مخلوطي از آمفتامين و هروئين گفته مي شود)، مت آمفتامين (شيشه)، دي اكسي مت آمفتامين (اكس)، كوكائين، مواد مخدر سنتي (حشيش و تركيبات ترياكي)، دگزامتازون، بتامتازون، پردنيزولون، هيدروكورتيزون، تريامسينولون، الكل، ايندرال (پروپرانول)، آتنولول.

عوارض مصرف داروهاي دوپينگي مصرفي در ايران عبارتند از:
افسردگي، پرخاشگري، خودكشي، قتل، آكنه، ريزش مو، كاهش رشد طولي استخوان‌ها، نازايي، ناتواني جنسي، سكته قلبي و مغزي، خونريزي داخلي، نارسايي كبد،كليه و قلب، ديابت، سرطان خون (لوسمي)، ازدياد و كاهش فشار خون، تنگي نفس، زخم معده، پوكي استخوان، تپش قلب، سردرد، لرزش دست‌ها و پاها، درد مفاصل، سرگيجه، كابوس شبانه، تهوع، استفراغ، تشنج، شوك،

 

www.shereno.com

تاريخ : یک شنبه 14 فروردين 1390برچسب:, | 22:41 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |

 

نشست هماهنگي ديدارهاي استقلال و پاختاكور ازبكستان در دفتر دبيركل فدراسيون فوتبال برگزار شد.

 

 

 

 

 

 

به نقل از سايت فدراسيون فوتبال، در اين نشست كه با حضور نمايندگان باشگاه استقلال برگزار شد مقرر شد تيم استقلال در هتل آكادمي، تيم پاختاكور در هتل المپيك و نمايندگان كنفدراسيون فوتبال آسيا به همراه ناظران و داوران در هتل استقلال اسكان پيدا كنند. 

در اين جلسه وضعيت ويزاهاي كاروان پاختاكور مشخص شد و همه آنها ويزاهاي خود را دريافت كرده اند. همچنين قرار شد تيم پاختاكور پس از ورود به ايران در ساعت 9:30 روز سه شنبه، بعد از ظهر همان روز در ورزشگاه آزادي يك ساعت تمرين كنند. 
در پايان جلسه درباره ديگر نكات مربوط به ناظران، بليت ها و آي دي كارت ها و همچنين ديگر مسايل بازي نكات لازم تذكر داده شد. 
اين تيم هفدهم فروردين ساعت 23 تهران را به مقصد تاشكند ترك خواهد كرد. 
اين ديدار ساعت 17:30 روز چهارشنبه 17 فروردين در ورزشگاه آزادي برگزار مي شود. 

www.shereno.com

تاريخ : یک شنبه 14 فروردين 1390برچسب:, | 14:30 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |

مدافع تيم فوتبال جوانان پيكان در يك حادثه رانندگي در جزيره قشم درگذشت.
اميررضا مدير رنجبر بازيكن تيم جوانان پيكان كه در پست دفاع وسط بازي مي‌كرد، در يك حادثه رانندگي در جزيره قشم جان به جان آفرين تسليم كرد.
مدير رنجبر فصل گذشته با پيكان قهرمان جوانان شده بود.
اين ضايعه را به خانواده وي و جامعه ورزش تسليت مي‌گويم.

www.shereno.com

تاريخ : جمعه 12 فروردين 1390برچسب:, | 22:17 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |

 

 اعضاي تيم فوتبال استقلال با هواپيماي اختصاصي راهي كشور ازبكستان خواهند شد.

به نقل از سايت باشگاه استقلال، آبي‌پوشان تهراني روز 28 فروردين با پرواز چارتر راهي ازبكستان خواهند شد. استقلال روز 30 فروردين در ديدار برگشت رو در روي پاختاكور قرار خواهد گرفت. اين بازي چهارمين ديدار آسيايي آبي‌پوشان در رقابت‌هاي ليگ قهرمانان آسيا خواهد بود.
ديدار رفت اين دو تيم چهارشنبه 17 فروردين در ورزشگاه آزادي برگزار مي‌شود.

*بازگشت ميداودي به تمرينات استقلال

با پشت سر گذاشتن دوران مصدوميت، ميلاد ميداود به تمرينات تيم استقلال بازگشت. ميداودي در دي ماه، رباط صليبي مچ پاي خود را به تيغ جراحان سپرد تا بدين ترتيب بعد از حدود سه ماه دوري از ميادين به تمرينات برگردد.
او از روز 8 فروردين و با تشخيص كادر پزشكي يك بار ديگر در تمرينات حاضر شد و اين روزها مشغول نرم دوي است. ميداودي با توجه به روندي كه پشت سر گذاشته از روز 23 فروردين تمرينات پا به توپ را آغاز كند.

*دكتر نوروزي به آلمان مي رود

دكتر امين نوروزي رئيس كميته پزشكي استقلال جهت گذراندن كلاس‌هاي پزشكي، ورزشي به آلمان مي‌رود. نوروزي پس از گذشت يك هفته به ايران برمي‌گردد. وي از غايبان سفر استقلال به ازبكستان خواهد بود.

 

www.shereno.com

تاريخ : جمعه 12 فروردين 1390برچسب:, | 16:42 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |


 

کميته انضباطي فدراسيون فوتبال راي خود را در رابطه با ديدار پيروزي و استقلال که با تخلفات تعدادي از هواداران و بازيکنان هر دو تيم همراه بود، اعلام کرد.


 کميته انضباطي فدراسيون راي خود را در مورد تخلفات برخي تماشاگران و دو تيم پيروزي و استقلال به شرح زير اعلام کرد:

 1-در پايان مسابقه تماشاگران دو تيم پيروزي و استقلال اقدام به پرتاپ مواد محترقه کرده اند که عمده آن به تماشاگران تيم پيروزي مربوط بوده است و همچنين کادر فني تيم استقلال در اواخر بازي نسبت به داور مسابقه اعتراض کردند که کميته انضباطي جداي از تصميم متخذه مبني بر شناسايي 11 نفر از متخلفين که مواد محترقه پرتاپ کرده اند و انجام تحقيقات لازم در محل و اعلام هويت اين افراد به حراست فدراسيون درجهت جلوگيري از ورود به ورزشگاههاي سراسر کشور و محروميت از تماشاي تمامي مسابقات فوتبال به مدت يک سال از تاريخ90.1.11 اقدام مي شود.

 2 -به دليل تخلف مازيار زارع طبق بند 1 ماده 22 آئين نامه انضباطي و با استناد به بندهاي 2 و 3 ماده 20، وي به توبيخ کتبي و پرداخت 70 ميليون ريال جريمه نقدي محکوم شد.

 3-به دليل تخلفات و حرکات غير ورزشي حسين بادامکي-بازيکن تيم پيروزي، وي به توبيخ کتبي و پرداخت 50 ميليون ريال جريمه نقدي محکوم شد.


 4-فرهاد مجيدي و اسماعيل شريفات-بازيکنان تيم استقلال به دليل اعتراض به تصميمات داور مسابقه، هر کدام از بازيکنان فوق به توبيخ کتبي و پرداخت 30 ميليون ريال جريمه نقدي محکوم شدند.

 
 

www.shereno.com

تاريخ : پنج شنبه 11 فروردين 1390برچسب:, | 21:4 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |


 

هفته بيست‌وهشتم ليگ برتر فوتبال در حالي از فردا آغاز مي‌شود که همه چيز تحت تأثير دربي پايتخت قرار دارد.


   هفته بيست و هشتم ليگ برتر فوتبال فردا (چهارشنبه) با ديدار سنتي پرسپوليس و استقلال آغاز مي‌شود.
اين دو تيم از ساعت 17 فردا در حالي براي هفتادمين بار به مصاف يکديگر مي‌روند که اهداف مختلفي را دنبال مي‌کنند.

پرسپوليس در ديدار رفت مغلوب تک گل دقيقه 90 فرهاد مجيدي شد تا علي دايي بازنده دربي باشد. او و شاگردانش حالا مي‌خواهند جبران و با شکست استقلال همچنان خود را به عنوان يکي از مدعيان حفظ کنند. شکست پرسپوليس مقابل ملوان در هفته گذشته فاصله امتيازات اين تيم با استقلال را به عدد 5 رساند و دايي به خوبي مي‌داند براي اينکه همچنان براي کسب سهميه آسيايي اميد داشته باشد بايد اين ديدار را ببرد.

استقلال نيز پس از برتري مقابل صبا با روحيه مضاعف به اين ديدار مي‌آيد. آبي‌پوشان با توجه به پيروزي در دور رفت روحيه بالاتري دارند و مي‌خواهند بار ديگر اين برد را تکرار کنند. استقلال در صورت کسب سه امتياز اين مسابقه موقعيت خود را در رتبه سوم تثبيت و اميدوارانه‌تر ليگ را دنبال خواهد کرد.

برگزاري اين ديدار در عيد نوروز باعث شده بازيکنان و مربيان دو تيم به هوادارانشان وعده عيدي‌دادن بدهند.
استقلال آخرين مسابقه پيش از سال نو را برده و قبل از سال به هوادارانش عيدي داده و مي‌خواهد بار ديگر اين کار را انجام دهد. پرسپوليس نيز که نتوانسته در اواخر سال گذشته برابر الوحده و ملوان پيروز شود خواهان برتري در اين مسابقه است تا عيدي هوادارانش را بدهد.

 ساير ديدارهاي اين هفته:

برنامه ديدارها و اسامي داوران هفته بيست و هشتم:

*چهارشنبه 10/1/90 ساعت 17:00
پرسپوليس - استقلال-آزادي- تهران
محسن ترکي – حيدر شکور – رضا سخندان – عليرضا فغاني - ناظر: حسين عسگري

*پنجشنبه 11/1/90-هفته بيست و هشتم-ساعت 17:00

سايپا-استيل آذين-انقلاب-کرج
عليرضا فغاني – رسول فروغي – بهرام حسيني نقوي – سيدمهدي سيدعلي - ناظر: اسماعيل صفيري

راه آهن-شهرداري تبريز-راه آهن-تهران
سعيد مظفري زاده – عليرضا کهوري – حميد غمزه – محمد ملکي – ناظر: ايرج نظري

صباي قم-نفت تهران-يادگار امام(ره)-قم
احمد صالحي – بابک داوري – مجيد ويشگاهي – محمد کماني - ناظر: حاتم بک پور

سپاهان-پيکان-فولاد شهر-اصفهان
محمود رفيعي – حسن کامراني فر – تورج عيوض محمدي – سيدحسين زرگر - ناظر: محمدرضا فلاح

شاهين بوشهر-پاس همدان-شهيد بهشتي-بوشهر
يداله جهانبازي – حسين خانبان – محمدرضا اميني – قاسم واحدي - ناظر: سعيد بطحايي

نفت آبادان-مس کرمان-تختي-آبادان
تورج حق وردي – محمدرضا ابوالفضلي – محمدرضا غنو – جمشيد دانش مهر - ناظر: محمدعلي تولايي

تراکتورسازي-فولاد خوزستان-يادگار امام (ره)-تبريز
خداداد افشاريان – مرتضي کريمي – محمدرضا منصوري – بابک وسيله بر – ناظر: فريدون اصفهانيان

*جمعه 12/1/90-هفته بيست و هشتم-ساعت 17:00

ملوان-ذوب آهن-تختي-انزلي
هدايت ممبيني – داود رفعتي – حميد نظري – غلامرضا جباري - ناظر: حسين خوشخوان

*جدول رده‌بندي
1- سپاهان 55 امتياز
2- ذوب آهن 53 امتياز
3- استقلال 49 امتياز
4- تراکتورسازي 46 امتياز
5- پرسپوليس 44 امتياز
6- فولاد 40امتياز
7- مس 40 امتياز
8- ملوان 39 امتياز
9- نفت آبادان 35 امتياز
10- صبا 34 امتياز
11- سايپا 30 امتياز
12- راه آهن 30 امتياز
13- نفت تهران 28 امتياز
14- شاهين 27 امتياز
15- شهرداري تبريز 26 امتياز
16- پيکان 26امتياز
17- پاس 25 امتياز
18- استيل آذين 33 امتياز

www.shereno.com

تاريخ : سه شنبه 9 فروردين 1390برچسب:, | 19:55 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |


 

کنفدراسيون فوتبال آسيا اسامي 2 بازيکن پرسپوليس و يک بازيکن استقلال را در ليست محرومان ليگ قهرمانان آسيا قرار داد.


   کنفدراسيون فوتبال آسيا با ارسال نامه اي به دبيرکل فدراسيون فوتبال، ليست بازيکنان محروم ليگ قهرمانان آسيا را اعلام کرد.
بر اين اساس حنيف عمران زاده از باشگاه استقلال به علت دور کردن عمدي توپ و دريافت اخطار دوم در بازي مقابل النصر عربستان و باتوجه به دريافت اخطار اول در بازي مقابل السد قطر در بازي مقابل پاختاکور ازبکستان در تاريخ 17 فروردين 90 محروم خواهد بود.
غلامرضا رضايي و مازيار زارع از باشگاه پرسپوليس نيز به‌علت دريافت اخطار دوم در بازي مقابل الوحده امارات و با توجه به دريافت اخطار در ديدار مقابل الاتحاد عربستان در بازي مقابل بنيادکار ازبکستان در تاريخ 16 فروردين 90 محروم خواهند بود.

 

www.shereno.com

تاريخ : دو شنبه 8 فروردين 1390برچسب:, | 22:54 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |

رئيس سازمان ليگ برتر از برنامه‌هاي ويژه اين سازمان براي هفتادمين ديدار تيم هاي استقلال و پرسپوليس در روز دهم فرودين خبر داد و گفت: براي اين ديدار 75 هزار بليت فروخته خواهد شد که پيش بيني مي‌کنيم با توجه به تعطيلات نوروز ظرفيت ورزشگاه آزادي تکميل شود.


  عزیز محمدی ضمن بیان این مطلب افزود: تمام تلاش سازمان لیگ برتر این است که دیدار تیم های استقلال و پرسپولیس در آرامش کامل و فضایی دوستانه و جوانمردانه برگزار شود که در این راستا برنامه های ویژه ای را هم برای تماشاگران در نظر گرفته ایم.

وی با بیان اینکه نشست هایی را با شهرداری منطقه 22 برای فراهم کردن امکانات رفاهی داشته اند خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه هر ساله تعدادی از تماشاگران شهرستانی برای تماشای این دیدار به تهران سفر می کنند، هماهنگی هایی با شهرداری منطقه 22 صورت گرفته تا امکانات رفاهی در اختیار این هواداران قرار گیرد.

محمدی در توضیح بیشتر این طرح گفت: برای اولین بار قرار است در ضلع غربی ورزشگاه آزادی کمپی برپا شود که شرایط پذیرایی از تماشاگران شهرستانی برای اقامت کوتاه مدتشان در تهران را داشته باشد. ضمن اینکه قرار است شهرداری منطقه 22 از این تماشاگران پذیرایی کند و امکانات جانبی را نیز برای رفاه حال آنها در نظر بگیرد.

رئیس سازمان لیگ برتر در مورد میزان و شرایط بلیت فروشی دیدار تیم های استقلال و پرسپولیس گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته 75 هزار قطعه بلیت برای این بازی به فروش خواهد رسید که هواداران دو تیم می توانند بلیت ها را با همان قیمت های قبلی در محل ورزشگاه آزادی خریداری کنند.

عزیز محمدی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به تعطیلات نوروز پیش بینی می کنیم ظرفیت ورزشگاه آزادی تکمیل شود که به همین دلیل تصمیم داریم در صورت استقبال تماشاگران و فروش 75 هزار بلیت، بازهم شرایط را برای ورود تماشاگران به طبقه دوم ورزشگاه فراهم کنیم تا همه علاقمندان بتوانند این دیدار را از نزدیک تماشا کنند.

رئیس سازمان لیگ برتر در پایان با ابراز امیدواری از اینکه شاهد برگزاری دیداری کاملا جوانمردانه از سوی بازیکنان هر دو تیم باشیم خاطرنشان کرد: امیدوارم تماشاگران دو تیم نیز به آرامش این دیدار کمک کنند و تنها به تشویق تیم و بازیکنان مورد علاقه خود بپردازند تا شاهد برگزاری یک دیدار به یادماندنی باشیم.

دیدار تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس در هفته بیست و هشتم دهمین دوره رقابتهای لیگ برتر ساعت 17 روز چهارشنبه هفته جاری در ورزشگاه آزادی تهران برگزار خواهد شد.
 

www.shereno.com

تاريخ : دو شنبه 8 فروردين 1390برچسب:, | 22:53 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |

محسن تركي بار ديگر ديدار تيم‌هاي پرسپوليس و استقلال را قضاوت مي‌كند.

كميته داوران فدراسيون فوتبال در جلسه امروز صبح محسن تركي را به عنوان داور ديدار تيم‌هاي استقلال و پرسپوليس انتخاب كرد.
حيدر شكور و رضا سخندان نيز تركي را در قضاوت شهرآورد هفتادم ياري مي كنند.
عليرضا فغاني به‌عنوان داور چهارم و حسين عسگري نيز به‌عنوان ناظر بر عملكرد داوران نظارت مي‌كند.

اسامي داوران هفته بيست و هشتم ليگ برتر به‌شرح زير است:

*چهارشنبه 10/1/90 ساعت 17:00
پرسپوليس - استقلال-آزادي- تهران

محسن تركي – حيدر شكور – رضا سخندان – عليرضا فغاني - ناظر: حسين عسگري

*پنجشنبه 11/1/90-هفته بيست و هشتم-ساعت 17:00

سايپا-استيل آذين-انقلاب-كرج

عليرضا فغاني – رسول فروغي – بهرام حسيني نقوي – سيدمهدي سيدعلي - ناظر: اسماعيل صفيري

راه آهن-شهرداري تبريز-راه آهن-تهران

سعيد مظفري زاده – عليرضا كهوري – حميد غمزه – محمد ملكي – ناظر: ايرج نظري

صباي قم-نفت تهران-يادگار امام(ره)-قم

احمد صالحي – بابك داوري – مجيد ويشگاهي – محمد كماني - ناظر: حاتم بك پور

سپاهان-پيكان-فولاد شهر-اصفهان

محمود رفيعي – حسن كامراني فر – تورج عيوض محمدي – سيدحسين زرگر - ناظر: محمدرضا فلاح

تراكتور سازي-فولاد خوزستان-يادگار امام (ره)-تبريز

خداداد افشاريان – مرتضي كريمي – محمدرضا منصوري – بابك وسيله بر – ناظر: فريدون اصفهانيان

شاهين بوشهر-پاس همدان-شهيد بهشتي-بوشهر

يداله جهانبازي – حسين خانبان – محمدرضا اميني – قاسم واحدي - ناظر: سعيد بطحايي

نفت آبادان-مس كرمان-تختي-آبادان

تورج حق وردي – محمدرضا ابوالفضلي – محمدرضا غنو – جمشيد دانش مهر - ناظر: محمدعلي تولايي

*جمعه 12/1/90-هفته بيست و هشتم-ساعت 17:00

ملوان-ذوب آهن-تختي-انزلي

هدايت ممبيني – داود رفعتي – حميد نظري – غلامرضا جباري - ناظر: حسين خوشخوان

www.shereno.com

تاريخ : دو شنبه 8 فروردين 1390برچسب:, | 20:32 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |


 

تيم هاي استقلال و پرسپوليس تهران روز چهارشنبه هفته جاري هفتادمين شهرآورد پايتخت را برابر يکديگر برگزار مي کنند.


      عملکرد دو تيم در 69 بازي گذشته:
* در شصت و نه ديدار گذشته تيم هاي استقلال و پرسپوليس 84 بازيکن دو تيم موفق به گل زدن شدند که سهم تيم استقلال 40 بازيکن و سهم تيم پرسپوليس 44 بازيکن است.
* در تيم استقلال علي جباري و غلامحسين مظلومي هر کدام با 5 گل، عباس مژدهي 4 گل و حسن روشن، صمد مرفاوي، صادق ورمزيار و فرهاد مجيدي هر کدام با 3 گل به ترتيب در صدر گلزنان اين باشگاه قرار دارند.
در تيم پرسپوليس تهران نيز مرحوم صفر ايرانپاک با 7 گل، حسين کلاني 6 گل، همايون بهزادي و مهدي هاشمي نسب هر کدام با 4 گل و فرشاد پيوس با 3 گل، گلزنان برتر پرسپوليس به تيم استقلال محسوب مي شوند.
* غلامرضا فتح آبادي، شاهرخ بياني و مهدي هاشمي نسب از بازيکناني هستند که در هر دو تيم بازي کردند و موفق به گلزني شدند.
فتح آبادي 2 گل به پرسپوليس و يک گل به استقلال، بياني 2 گل به استقلال و يک گل به پرسپوليس و مهدي هاشمي نسب وقتي درتيم پرسپوليس بود 4 گل به استقلال زد و زماني که عضو تيم استقلال بود، يک گل براي اين تيم به ثمر رساند.
* تيم هاي استقلال و پرسپوليس از فروردين ماه سال 1347 که نخستين ديدار خود را برگزار کردند تا به حال در مجموع 69 بار مقابل يکديگر صف آرايي کردند که در مجموع تيم استقلال در 21 بازي و پرسپوليس 17 ديدار برنده شدند و 31 بازي نيز با نتيجه تساوي خاتمه يافته است.
* پرگل ترين ديدار اين دو تيم، شهرآورد 16 شهريور 1352 است که با نتيجه شش بر صفر به سود تيم پرسپوليس تمام شد.
* در طول 43 سال گذشته، ديدارهاي چهارم، ششم و سي و هشتم دو ديدار ناتمام ماند که فدراسيون فوتبال هر سه ديدار را به سود تيم استقلال اعلام کرد.
* تاکنون 140 گل در 69 ديدار بين تيم هاي استقلال و پرسپوليس رد و بدل شده است که سهم استقلال با 71 گل برابر با 71/50 درصد و سهم پرسپوليس با 69 گل يعني 29/49 درصد است.
* تنها ديدار سي ام دو تيم که در روز 19 اسفند سال 1367 برگزار شد، ضربات پنالتي تعيين کننده تيم پيروز ميدان بود که پرسپوليس با نتيجه 4 بر 2 استقلال را پشت سر گذاشت.
* از نظر سرعت در زدن گل، تيم استقلال رکورد دار است. علي سامره در ديدار پنجاه و سوم در دقيقه اول بازي، رضا عادل خاني و داود سيد عباسي به ترتيب در شهرآورد هاي يازدهم و پنجاه و ششم در دقيقه سوم و اميد روانخواه در دقيقه چهارم ديدار شصت و چهارم، براي استقلال تهران گل زدند.
حسين کلاني مهاجم سرخ پوشان در دقيقه دوم ديدار ششم براي پرسپوليسي ها گلزني کرد.
* تيم پرسپوليس تهران از نظر گل زدن در دقايق پاياني بازي رکورد دار اين ديدارهاست. مازيار زارع در دقيقه 4+90 ديدار شصت و ششم گل تساوي بخش تيمش را به ثمر رساند.
همچنين صفر ايرانپاک در ديدار هفتم، حسين کلاني در ديدار هشتم و همايون بهزادي در شهرآورد دوازدهم در دقيقه 90 بازي براي تيم پرسپوليس گلزني داشتند.
پيروز قرباني مدافع استقلال در دقيقه 2+90 در ديدار پنجاه و هشتم گل پيروزي بخش آبي پوشان را به ثمر رساند.
* تيم استقلال تهران در شهرآورد چهل و دوم در روز 27 مهر ماه سال 1375 تا ديدار چهل و نهم در نهم ديماه 1379 در هشت ديدار متوالي موفق به شکست پرسپوليس نشد.
* شش ديدار اين تيم ها ( بازي 62 تا 67) نيز با نتيجه مشابه يک بر يک به پايان رسيد.
هفتادمين ديدار دو تيم پرسپوليس و استقلال تهران روز چهارشنبه هفته جاري در ورزشگاه آزادي تهران برگزار مي شود. 

www.shereno.com

تاريخ : دو شنبه 8 فروردين 1390برچسب:, | 13:36 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |

 

طلايي پوشان چنانچه صنعت نفت را پشت سر بگذارند ، با دوامتياز برتري نسبت به رقيب همشهري خود صدرنشين خواهند شد.


  مسابقه : دیدار معوقه هفته 15 لیگ برتر
  زمان : شنبه مورخه 6/ 1 / 1390 ساعت 15
  مکان : ورزشگاه فولادشهر اصفهان
 عملکرد دوتیم : سپاهانی ها بعد از اینکه در هفته 24 برابر استقلالی ها در اصفهان یک تساوی تلخ  را برای خود رقم زدند . به یکباره از خواب غفلت بیدار شدند . اتش فشان زردپوشان اصفهانی در اواخر روزهای پایانی سال 89 در لیگ قهرمانان اسیا و لیگ برتر فوران کرد  و آنها  تمامی حریفان داخلی و خارجی را قلع وقمع نمودند .
 شاگردان امیر قلعه نویی ، در لیگ برتر سه برد متوالی و کسب 9 امتیاز حیاتی را برابر تیمهایی همچو ن شهرداری تبریز ، نفت تهران ،و استیل اذین قعر نشین کسب کردند . تا فراغ بال در روزهای اغازین سال 90 برای تصاحب صدر جدول لیگ که مدتهاست در تملک رقیب همشهری شان ( ذوب اهن ) است با شکست صنعت نفت ابادان رقم بزنند .
  عده ای از هواداران متعصب ابادانی نفت که ساکن فولادشهر هستند ،برای تماشای این بازی به ورزشگاه خواهند آمد اما آنها چندان امیدوار به نظر نمی رسند چراکه نفت عموما در بازیهای خارج از خانه ناموفق بوده است. شاغلام پیروانی طی دو بازی یک برد برابراستیل و باختی را برابر پاس همدان کسب کرده است  و این مهمترین بازی او از بدو حضور در آبادان است،وی غالبا مقابل تیمهای قلعه نویی خوب نتیجه می گیرد.
سپاهان چنانچه این مسابقه را با برد پشت سر بگذارد ، اندوخته های خود را به عدد 55 میرساند ؛ وبا دو امتیاز بیشتر از ذوب اهن مدعی برصدر جدول تکیه خواهد زد .
  صنعت نفت با غلبه بر سپاهان چنانچه اتفاق بیفتد هیچگونه جابجایی در جدول برایشان انجام نمی گیرد ، و همچنان پشت سر ملوان با اختلاف یک امتیاز باقی خواهند ماند .
شنیده ها حکایت از ان دارد ، که محرم نوید کیا هافبک خلاق وبازیسا زرد پوشان بعد از 6 هفته دوری از ترکیب تیمش بخاط مصدومیتهای متوالی به این دیدار می رسد ؛ اما امید ابراهیمی هافبک دفاعی سپاهان بابت سه اخطاره شدن از دیدار با صنعت نفت محروم است .

www.shereno.com

تاريخ : جمعه 5 فروردين 1390برچسب:, | 16:0 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |

 


 

بیوک وطنخواه سرمربي پرسپوليس در ليگ 1354، که اين تيم را قهرمان کرد و جوانترين مربي قهرمان تاريخ ليگ نيز به شمار مي رود.


اولین دوره:
مسابقات قهرمانی کشور که در سال 1349 و بصورت متمرکز در تهران برگزار شد، اولین دوره لیگ فوتبال ایران محسوب می شود. اگرچه عنوان لیگ برای این مسابقات مناسب به نظر نمی رسد، چرا که بازیها بصورت متمرکز انجام شد.

اولین بازی:
جمعه 28 دی 1349، ورزشگاه امجدیه در یک هوای مه آلود و در حضور 15 هزار تماشاگر، اولین بازی لیگ را تیمهای پاس تهران و تاج شیراز انجام دادند که پاس 2-1 برد.

اولین گل:
در دقیقه 23 بازی پاس و تاج شیراز، یک خطای پنالتی اتفاق افتاد که محمود یاوری آن را به گل تبدیل کرد. جالب اینکه دروازه بان شیراز در بار اول ضربه را مهار کرد، اما یاوری در ریباند ان را به گل تبدیل کرد!

اولین گل بخودی:
محراب شاهرخی مدافع پرسپولیس در بازی تیمش مقابل پاس به اشتباه دروازه سرخپوشان را باز کرد. پرسپولیس این بازی را 3-1 برد.

اولین هت تریک:
حسین کلانی، مهاجم گلزن پرسپولیس، در بازی مقابل تاج شیراز که سرخپوشان 6- صفر بردند، 4 گل به ثمر رساند.

اولین اخراجی:
در بازی جنجالی پرسپولیس و استقلال در نیمه نهایی مسابقات سال 49، مهدی لواسانی مدافع استقلال اولین اخراجی تاریخ لیگ لقب گرفت. کلانی و بهزادی از پرسپولیس نیز در این بازی اخراج شدند.

اولین آقای گل:
حسین کلانی از پرسپولیس، برغم اینکه گل او مقابل استقلال باطل شد ولی وی با 6 گل در 3 بازی عنوان آقای گلی را بدست اورد.

اولین آقای گل خارجی:
مهند مهدی النداوی ،مهاجم عراقی تیم نفت آبادان، در فصل 78 با 15 گل زده آقای گل لیگ شد.

اولین داور:
ارشد برازنده؛ که بازی افتتاحیه بین پاس و تاج شیراز را سوت زد و اولین پنالتی تاریخ لیگ را گرفت.

اولین داور خارجی:
ضیا تورگان؛ داور اهل ترکیه، در لیگ 1350 بازی پرسپولیس و پاس را سوت زد. وی سه روز بعد بازی استقلال و پاس را نیز قضاوت کرد.

اولین بازیکن خارجی:
ویلیام مک کلور؛ این بازیکن انگلیسی- نیوزیلندی در بازی پرسپولیس و ذوب اهن در لیگ 1356 به میدان رفت و اولین خارجی لیگ لقب گرفت.

اولین تیم قهرمان:
استقلال تهران؛ بعد از بازی جنجالی نیمه نهایی مقابل پرسپولیس، به حکم فدراسیون فوتبال استقلال فینالیست شد و در فینال پاس را برد و قهرمان شد.

اولین تیم شهرستانی قهرمان:
سپاهان اصفهان در فصل 81 لیگ برتر سنت قهرمانی تیمهای تهرانی در لیگ را شکست و قهرمان لیگ شد.

اولین مربی قهرمان:
زدراکو رایکوف؛ سرمربی مشهور یوگسلاو آبی ها در دهه 50، که چند روز دیگر سالگرد درگذشت او است، استقلال را در سال 49 قهرمان کرد.

اولین مربی ایرانی قهرمان:
بیوک وطنخواه؛ سرمربی پرسپولیس در لیگ 1354، که این تیم را قهرمان کرد و جوانترین مربی قهرمان تاریخ لیگ نیز به شمار می رود.

اولین داربی:
پرسپولیس و استقلال در بازی نیمه نهایی لیگ سال 49 به مصاف هم رفتند که بازی در دقیقه 82 با نتیجه 1-1 نیمه تمام ماند.

اولین انتخاب بهترین های لیگ:
در سال 1351 مجله دنیای ورزش بهترین های لیگ 1350 را انتخاب و در جشن بزرگی آنها را معرفی کرد. علی پروین بهترین بازیکن، صفر ایرانپاک، بهترین گلزن و همایون بهزادی، محبوبترین بازیکن شدند؛ همگی از پرسپولیس!

اولین کاپ رسمی:
قهرمان لیگ 1352 (پرسپولیس) اولین کاپ رسمی مسابقات را دریافت کرد که توسط یک طراح ایرانی ساخته شده بود؛ جامی مرکب از نمادهای تخت جمشید که جام رسمی لیگ تخت جمشید محسوب می شد.

www.shereno.com

تاريخ : پنج شنبه 4 فروردين 1390برچسب:, | 4:13 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |


 

ژاوي مي‌گويد خوشحال است که به رکورد 100 بازي ملي مي‌رسد.


 ژاوي، هافبک بارسلونا می‌خواهد همچنان در تیم ملی به کار خود ادامه دهد. او در روز جمعه با بازی مقابل جمهوری چک در مرحله مقدماتی یورو 2012، به رکورد 100 بازی ملی برای تیم اسپانیا می‌رسد ولی می‌گوید هنوز کارهای بسیاری برای انجام دادن در اسپانیا دارد.

 این هافبک 31 ساله در گفتگو با آس گفت: «هنوز بازی‌های بسیار زیادی در تیم ملی اسپانیا باید برگزار کنم. بسیار به خود می‌بالم که به عدد 100 می‌رسم ولی هنوز فکر می‌کنم بازی‌های بسیار دیگری مانده.»

 او هرچند قهرمانی اروپا و دنیا را با اسپانیا کسب کرده، ولی روزهای تاریک فوتبال اسپانیا را هم به خاطر دارد: «هرگاه که اوضاع بد می‌شود خانواده‌تان پشتیبان شماست و من در این زمینه بسیار خوش‌اقبال بوده‌ام. اما موفقیت عالی بوده. این که مردم در خیابان‌ها جشن بگیرند مو به تن آدم سیخ می‌کند.

 جنبه عالی این ورزش این است که کل کشور را یکپارچه می‌کند و این افتخار بزرگی برای ماست. من عاشق این ورزش‌ام.»

 ژاوي در 31 سالگی هیچ نشانی از افول ندارد و فصل بسیار پربار دیگری را برای باشگاه و کشورش دارد پشت سر می‌گذارد. او همچنین 8 بازی ملی برای تیم کاتالونیا انجام داده و 2 گل هم برای این تیم زده است.

 

 

www.shereno.com

تاريخ : پنج شنبه 4 فروردين 1390برچسب:, | 4:6 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |