در هفته بيست‌وسوم ليگ برتر فوتبال، تيم‌هاي نفت تهران و آبادان مي‌توانند سرنوشت صدرنشين ليگ را تعيين كنند.
هشت ديدار هفته بيست و سوم ليگ برتر فوتبال براي اولين مرتبه پس از جام ملت‌هاي آسيا در روز جمعه برگزار مي‌شود و فقط ديدار شاهين بوشهر و پرسپوليس روز شنبه برگزار خواهد شد.نگاهي كوتاه به ديدارهاي اين هفته مي‌اندازيم

* فولاد خوزستان - مس كرمان؛ نبرد ديدني مرفاوي و جلالي

فولاد خوزستان هفته گذشته برابر صبا متوقف شد و اكنون بايد در خانه از تيمي پذيرايي كند كه با 37 امتياز در رده پنجم جدول قرار دارد. فولاد حتي در صورت برتري برابر مس نمي‌تواند از رده هفتم بالاتر بيايد اما اين تيم چشم به هفته‌هاي آينده خواهد دوخت؛ روزهايي كه تيم‌هاي بالانشين امتياز از دست بدهند. مس كرمان نيز مي‌خواهد همچنان در جمع 5 تيم بالاي جدول قرار داشته باشد. نبرد دو مربي كم حاشيه مي‌تواند ديدني از كار دربيايد. مرفاوي و جلالي شناخت كاملي از تفكرات فوتبالي يكديگر دارند.

* استيل آذين - پيكان قزوين؛ فينال بحران‌زده‌ها در انتهاي جدول

نبرد استيل آذين و پيكان قزوين فينال انتهاي جدول محسوب مي‌شود. تيم بازنده شايد وارد بحران شديدي شود. هر دو تيم دو شكست متوالي را در كارنامه دارند و مي‌خواهند از اين وضعيت رها شوند. استيل آذين تيم پرستاره‌اي است كه با ستارگان اسم و رسم داري كه جذب كرد براي قهرماني وارد ليگ برتر دهم شد اما در عمل اين تيم با تعويض سه مديرعامل و سه سرمربي عجيب‌ترين ركوردهاي ليگ را به خود اختصاص داد.
حتي بازگشت علي پروين و نسخه‌هايي مانند غيرت و جمع‌آوري تلفن‌هاي همراه بازيكنان و دستورات سنتي نيز نتوانست استيل را از بحران خارج كند. پيكان هم بعد از تعطيلات ليگ دچار افت و حاشيه شد و اكنون نيز رحمان رضايي كاپيتان اين تيم و صابر ميرقرباني مهاجمش از سوي باشگاه حق حضور در تمرينات را ندارند. اين مسابقه ديدار بحرا‌ن‌زده‌هاست.

* پاس همدان - سپاهان اصفهان؛ يكي براي قهرماني، يكي براي بقا

پاس با محمود ياوري در رده شانزدهم جدول قرار گرفته و هفته گذشته نيز شكست سنگين و دور از انتظاري را برابر نفت تهران متحمل شد. ياوري روز جمعه كار سختي برابر سپاهان در پيش دارد تيمي كه خط دفاع و درواز‌ه‌بان تيم ملي را در اختيار دارد.
نبرد امير قلعه‌نويي با محمود ياوري ديدني و جذاب خواهد بود. قلعه‌نويي براي باقي‌ماندن در كورس قهرماني نياز مبرم به اين سه امتياز دارد و پاس براي بقا و سقوط نكردن به برد نياز دارد. بايد ديد كدام تيم برنده اين مسابقه است. روي كاغذ سپاهان كار سختي را براي گرفتن سه امتياز ندارد ولي شايد پاس بعد از شكست پر گل برابر نفت متحول شده باشد.
سپاهان در صورتي كه استقلال و ذوب‌آهن شكست بخورند، مي‌تواند به صدر جدول برسد.

* شهرداري تبريز - صباي قم؛ فوت كوزه‌گري درخشان يا جواني ويسي؟

شهرداري در دو هفته اخير شكستي نداشته و در تعطيلات ليگ متحول شده است. صباي قم هم با مربي جوانش خوب نتيجه گرفته است. روز جمعه عبدالله ويسي كار سختي برابر حميد درخشان دارد. درخشان برخلاف بدل گوارديولا مربي باسابقه‌اي است و با فوت كوزه‌گيري مي‌تواند تيمش را برنده كند. ويسي هم به رفاقت و همدلي با بازيكنانش مي‌نازد و اينكه بازيكنانش براي او سرشان را جلوي توپ مي‌گذارند.

* ذوب آهن اصفهان - نفت آبادان؛ به دنبال خروج از بحران و حفظ صدرنشيني

تيم صدرنشين ليگ برتر اين روزها حال و روز خوشي ندارد و دو شكست پياپي فاصله چند امتيازي اين تيم را با تيم‌هاي دوم و سوم جدول به حداقل رسانده اما شاگردان منصور ابراهيم‌زاده بعيد است تن به سومين شكست متوالي بدهند. آنها حاشيه امن صدرنشيني ليگ را از دست داده‌اند و براي پيروزي و باقي‌ماندن در صدر جدول تمام تلاششان را خواهند كرد.
نفت آبادان نيز از گرفتن يك امتياز در اين ديدار بايد راضي باشد. دو تيم با دو هدف متفاوت به ميدان مي‌آيند. در اين هفته نفت تعيين كننده تيم صدرنشين ليگ خواهد بود زيرا استقلال نيز در بايد با نفت تهران بازي كند.

*ملوان انزلي - تراكتورسازي تبريز؛ در انتظار فوتبالي جذاب

ملوان هفته گذشته توانست يك امتياز برابر سايپا بگيرد و همچنان در حاشيه نسبتا امني در جدول قرار بگيرد. اين تيم مي‌خواهد از امتياز ميزباني‌اش نهايت استفاده را ببرد و با يك برد فاصله‌اش را با تيم‌هاي پايين جدولي بيشتر كند اما هدف تراكتورسازي گرفتن سهميه ليگ قهرمانان آسياست و تراكتورسازان نيز برد مي‌خواهند. انتظار ديدن يك بازي جذاب از دو تيم انتظار زيادي نيست.

* راه آهن - سايپا؛ نمودار سينوسي نارنجي‌پوشان روي ريل

راه آهن هفته گذشته دست به كار بزرگي زد و 10 نفره توانست پرسپوليس را متوقف كند و يك امتياز بگيرد. بازيكنان راه آهن اكنون براي برد به ديدار سايپا مي‌روند. نارنجي‌پوشان اما در شرايط مطلوبي قرار دارند، هرچند بعد از شكست دادن صدرنشين ليگ نتوانستند ملوان را در خانه ببرند تا همچنان نوسان اين تيم ادامه داشته باشد. يك برد يك مساوي و شايد اين مرتبه نوبت باخت سايپا باشد مگر اينكه اين نمودار سينوسي نارنجي‌پوشان تغيير كرده باشد. اين تيم 6 برد، 6 تساوي و 10 شكست در كارنامه‌اش دارد.

* استقلال - نفت تهران؛ آتش زدن نفت براي رسيدن به صدر

در ديدار رفت دو تيم، نفت تهران فراتر از انتظار ظاهر شد و توانست از استقلال يك امتياز بگيرد اما آبي‌پوشان تهراني اكنون يك تيم تقويت شد‌ه‌اند. يورگن گده آلماني به كادر فني استقلال اضافه شده و بازيكنان مصدوم استقلال نيز يكي يكي به ميدان برمي‌گردند. استقلال مترصد يك اشتباه ديگر از سوي ذوب آهن است تا به صدر جدول برسد و اميدوار است ذوب آهن برابر نفت شكست بخورد تا اين تيم بتواند نفت از نوع تهراني‌اش را شكست دهد و به صدر جدول برسد. البته حسين فركي و بازيكنانش توانستند برد خوبي برابر پاس بياورند و با روحيه مضاعف به اين ديدار حساس قدم بگذارند ضمن اينكه ديدار با استقلال مي‌تواند انگيزه بازيكنان نفت را چند برابر كند.

* شاهين بوشهر - پرسپوليس؛ انگيزه استيلي براي شكست دايي

اين ديدار شنبه برگزار مي‌شود. شاهين فصل گذشته با سرمربيگري محمود ياوري توانست 4 گل به پرسپوليس بزند. آن زمان هم شاهين در شرايط خوبي قرار نداشت و در شرايط مشابهي نسبت به شاهين كنوني قرار داشت.اين مرتبه حميد استيلي كه زماني با پرسپوليس قهرمان ليگ شده برابر علي دايي قرار مي‌گيرد. جدال اين دو مربي ديدني خواهد بود.
نام استيلي در مقاطعي از فصل نيز به عنوان جانشين علي دايي مطرح شد و انگيزه استيلي براي برد در اين ديدار فراتر از كسب سه امتياز و كمك به شاهين است. او مي‌خواهد برتري‌ فني‌اش را به رخ همبازي سابقش در تيم ملي بكشاند. پرسپوليس هم پس از نمايش پرانتقاد برابر راه آهن به چيزي جز پيروزي فكر نمي‌كند.

برنامه هفته بيست و سوم ليگ برتر و اسامي داوران به شرح زير است:

جمعه 29 بهمن -ساعت 15
راه آهن-سايپا- اكباتان
فرشيد افشار-مرتضي كريمي –عليرضا كناري-عليرضا شيخي-ناظر:حاتم بك پور

فولاد خوزستان-مس كرمان-تختي-اهواز
محسن تركي-محسن فريماني-غلام آموزگار-محمد كماني-ناظر:فرج الله يثربي

استيل آذين-پيكان-شهيد دستگردي-تهران
يدالله جهانبازي-رضا سخندان-علي ميرزا بيگي-پيروز سيف الله پور-ناظر:حسين خوشخوان

پاس- سپاهان-قدس-همدان
محسن قهرماني-فرح نيا-علي موغلي-رسول رهبر فام-ناظر:محمدرضا فلاح

شهرداري تبريز-صباي قم-يادگار امام-قم
سيد مهدي سيد علي-حميد غمزه-سخاوت سليمان نژاد-ملكي--ناظر:جواد تقي پور

ذوب آهن-نفت آبادان-فولاد شهر-اصفهان
محمود رفيعي-عليرضا كهوري-محمدرضا غنو-عليرضا اكرمي-ناظر:نادر جعفري

ملوان-تراكتورسازي-تختي-انزلي
غلامرضا جباري-حيدر شكور-محمدرضا ابوالفضلي-رسول احمدي-ناظر:محمد علي فروغي

استقلال-نفت تهران-آزادي-ساعت 17:15
سعيد مظفري زاده-حسن كامراني فر-محمدرضا منصوري-حسين زرگر-ناظر:عبدالله باعزم

شنبه 30 بهمن - هفته بيست و سوم-ساعت 15
شاهين-پرسپوليس-شهيد بهشتي-بوشهر
هدايت ممبيني-داوود رفعتي-صادق نوري-عليرضا اكبريان-ناظر:بهرام مهرپيما

*جدول رده‌بندي
1- ذوب‌آهن 42 امتياز
2- استقلال 40 امتياز
3- سپاهان 39 امتياز
4- تراكتور‌سازي 38 امتياز
5- مس 37 امتياز
6- پرسپوليس 34 امتياز
7- فولاد 30 امتياز
8- صباي‌قم 30 امتياز
9- صنعت نفت 29 امتياز
10- ملوان 27 امتياز
11- راه‌آهن 26 امتياز
12- سايپا 24 امتياز
13- شهرداري تبريز 24 امتياز
14- شاهين 23 امتياز
15- نفت تهران 23 امتياز
16- پاس 21 امتياز
17- پيكان 21 امتياز
18- استيل‌آذين 19 امتياز

www.shereno.com

تاريخ : پنج شنبه 28 بهمن 1389برچسب:, | 2:46 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |

مهاجم تيم فوتبال استقلال گفت: با هتاكي‌هايي در بازي با پيكان شنيدم افسوس خوردم كه زحماتم در اين تيم هدررفت.

 

 

سيد مهدي سيد صالحي در خصوص برتري 3 بر يك برابر پيكان اظهار داشت: بازي را خوب شروع كرديم و هر چه جلوتر رفتيم بهتر شديم. در نيمه دوم برتري كامل داشتيم و توانستيم حريف را شكست دهيم.
وي در پاسخ به اين سوال كه مشخص بود انگيزه خاصي مقابل پيكان دارد، عنوان كرد: از پيكان به تيم ملي دعوت شده بودم اما واقعا توقع نداشتم هواداران پيكان با آن حرف‌هاي ركيك از من استقبال كنند. واقعا متاسف هستم كه روزهايي براي اين تيم بازي كردم.

سيد صالحي تصريح كرد: براي هر تيمي كه بازي مي كنم جانم را مي دهم و با آن روزهاي خوب توقع نداشتم اين قدر بي احترامي ببينم. نمي دانم چه بگويم اما همه چيز را فراموش مي كنم و به موفقيت در ديدارهاي آينده فكر خواهم كرد.
مهاجم استقلال در خصوص آمادگي اش پس از بازگشت به ميادين فوتبال گفت: در اين 7،8 ماه كه مصدوم بودم خيلي سختي كشيدم اما از دكتر كيهاني، دكتر نوروزي و عوامل كادر پزشكي اش تشكر مي كنم كه برايم زحمات زيادي كشيدند. در آن زمان خيلي صحبت بود كه نامم از فهرست استقلال خارج شود اما فتح الله زاده و مظلومي پاي من ايستادند و اكنون براي آنها سرم را مقابل توپ مي گذارم.

سيد صالحي با اشاره به پيروزي سپاهان مقابل ذوب ‌آهن پس از 1579 روز گفت: زماني كه در سپاهان بودم مقابل ذوب آهن برنده شده بوديم. به هواداران سپاهان تبريك مي گويم ولي حالا فكر و ذكر تمام ما رقابت با اين تيم و صدرنشيني استقلال است.
وي در پايان گفت: گلي كه به پيكان زدم را به اميد روانخواه تقديم مي كنم كه از دوستان صميمي ام است و براي بازگشتش به ميادين دعا مي‌ كنم.

 

www.shereno.com

تاريخ : دو شنبه 25 بهمن 1389برچسب:, | 3:22 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |

دربي 70 پايتخت روز ششم فروردين سال 1390 برگزار مي‌شود.
 
 
برنامه مسابقات هفته بيست و چهارم تا بيست و هشتم ليگ برتر به شرح زير است:

گراميداشت ياد و خاطره شهيد سرلشگرپاسدار حاج حسين خرازي و شهداي عمليات خيبر

پنجشنبه 5 اسفند -هفته بيست و چهارم-ساعت 16:15

سپاهان –استقلال-فولادشهر

صباي قم –ذوب آهن-يادگار امام (ره)-قم

جمعه 6 اسفند هفته بيست و چهارم-ساعت 16:15

راه آهن-شاهين بوشهر-راه آهن اكباتان-تهران-ساعت 15:15

مس كرمان-نفت تهران-شهد باهنر-كرمان-ساعت 16

سايپا-پاس-انقلاب-كرج

پيكان-شهرداري تبريز-شهيد رجايي-قزوين

تراكتورسازي-استيل آذين-يادگار امام (ره)-تبريز

نفت آبادان-ملوان-تختي-آبادان

پرسپوليس -فولاد خوزستان-آزادي-ساعت 17:15

* نكوداشت شهداي جنگ جمل و گراميداشت هفته درختكاري

جمعه 13 اسفند -هفته بيست و پنجم-ساعت 16:15

ملوان-راه آهن-تختي-انزلي

استيل آذين-صباي قم-شهيد دستگردي-تهران

شاهين-سايپا-شهيد بهشتي-بوشهر

فولاد خوزستان-نفت آبادان-تختي-اهواز

شنبه 14 اسفند -هفته بيست و پنجم-ساعت 16:15

نفت تهران-پيكان-شهيد دستگردي-تهران-ساعت 15:30

ذوب آهن-تراكتورسازي-ذوب آهن-فولاد شهر-ساعت 15:30

يكشنبه 15 اسفند -هفته بيست و پنجم-ساعت 16:15

استقلال-مس كرمان-آزادي-ساعت 17:30

شهرداري تبريز-سپاهان -يادگار امام (ره)-تبريز

پاس-پرسپوليس قدس-همدان

* گراميداشت ولادت باسعادت حضرت امام حسن عسكري(ع) و نكوداشت روز طي الاض آن حضرت از سامرا به گرگان

پنجشنبه 19 اسفند -هفته بيست و ششم

راه آهن-ذوب آهن- اكباتان-تهران-ساعت 15:30

سپاهان-نفت تهران-فولاد شهر-ساعت15:30

سايپا-استقلال-انقلاب-كرج-ساعت17:30

جمعه 20 اسفند -هفته بيست و ششم

پيكان-فولاد خوزستان-شهيد رجايي-قزوين-ساعت 16:15

تراكتورسازي-مس كرمان-يادگار امام (ره)-تبريز-ساعت 16:15

نفت آبادان-استيل اذين-تختي-آبادان-ساعت 16:15

پرسپوليس -شهرداري تبريز-تختي-آبادان--ساعت 17:30

شاهين-ملوان-شهيد بهشتي-بوشهر-ساعت 16:15

صباي قم-پاس-يادگار امام ره-قم-ساعت 16:15

*تكريم قيام مختار به خونخواهي اما حسين (ع) و نكوداشت سال جديد وعيد سعيد نوروز

جمعه 27 اسفند -ساعت 16:30-هفته بيست و هفتم

مس كرمان-پيكان-شهيد باهنر-كرمان

پاس-نفت آبادان-قدس-همدان

شهرداري تبريز-سايپا-يادگار امام (ره)-تبريز

نفت تهران-تراكتورسازي تبريز-شهيد دستگردي-تهران

فولاد خوزستان-راه آهن-تختي-اهواز

يكشنبه 29 اسفند -ساعت 16:30-هفته بيست و هفتم

استيل آذين- سپاهان -شهيد دستگردي-تهران-ساعت15:30

ذوب آهن-شاهين بوشهر-فولاد شهر

ملوان –پرسپوليس-تختي-انزلي-ساعت 15:30

استقلال-صباي قم-آزادي-ساعت 17:40

* گراميداشت وفات جناب موسي مبرقع فرزند امام جواد(ع)و تكرم سالروز همه رپسي نظام جمهوري اسلامي ايران

شنبه 6 فروردين 90 -سپاهان-نفت آبادان-ساعت 17-معوقه هفته پانزدهم-فولاد شهر

شنبه 6 فروردين 90 -هفته بيست و هشتم-ساعت 17

پرسپوليس -استقلال-آزادي-تهران

پنجشنبه 11 فروردين-هفته بيست و هشتم-ساعت 17

سايپا-استيل آذين-انقلاب-كرج

راه آهن-شهرداري تبريز-راه آهن-تهران

صباي قم-نفت تهران-يادگار امام( ره)-قم

سپاهان-پيكان-فولاد شهر

تراكتورسازي-فولاد خوزستان-يادگار امام (ره)-تبريز

شاهين-پاس-شهيد بهشتي-بوشهر

نفت آبادان-مس كرمان-تختي-آبادان

جمعه 12 فروردين -هفته بيست و هشتم-ساعت 17

ملوان-ذوب آهن-تختي-انزلي

www.shereno.com

تاريخ : چهار شنبه 20 بهمن 1389برچسب:, | 14:40 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |

سعي كردم در صف اول ديدار‌كنندگان با امام قرار بگيرم
 
پيشكسوت فوتبال گفت: به خاطر علاقه‌اي كه به امام داشتم، سعي كردم جلوي صف باشم كه با توجه به احترامي كه به ما مي‌گذاشتند، اين اتفاق افتاد.

علي پروين در آستانه سي‌ و سومين سالگرد شكوهمند انقلاب اسلامي از خاطرات ديدارش با امام خميني (ره) صحبت كرد.

وي اظهار داشت: پس از اينكه از سوي كاظم رحيمي، يكي از زحمتكشان و فوتباليست‌هاي پرسپوليسي سابق و از بچه‌هاي خوب و باصفاي آن دوره اعلام شد كه قرار است با توجه به رايزني‌هايي كه با حاج احمد شده به ديدار امام خميني (ره)‌ برويم، باور كنيد چند روزي در پوست خود نمي‌گنجيديم. هر روز از خودمان سؤال مي‌كرديم كه كي اين قرار عملي مي‌شود.
وي افزود: با لطف خدا فراهم شد تا به ديدار امام خميني (ره) برويم. روز خاطره‌انگيز براي من و بازيكنان شاهين و استقلال بود. حدود 100 نفر بوديم كه به ديدار امام رفتيم. به خاطر علاقه‌اي كه به ايشان داشتم، سعي كردم بيشتر جلوي صف باشم كه با توجه به احترامي كه به ما مي‌گذاشتند، اين اتفاق افتاد.
پروين عنوان كرد: بالاخره با ذوق فراوان به ديدار امام خميني (ره) رفتيم. ايشان حدود يك ساعت حرف‌هاي بسيار شيريني را براي ما زدند. آن جمله معروف كه «من ورزشكار نيستم اما ورزشكاران را دوست دارم» را هم فرمودند. همين مورد باعث شد شوق بسياري را در دل خود داشته باشيم و همه زير لب با يكديگر صحبت كنيم.

علي پروين خاطر نشان ساخت: حال و هواي عجيبي در ديدار با امام داشتيم. باور كنيد هيچ درخواستي از ايشان نداشتيم. فقط به حرف‌هاي شيرين امام خميني(ره) گوش داديم. اين اتفاق يكي از شيرين‌ترين خاطرات زندگي من است كه هيچ وقت آن را فراموش نمي‌كنم. امام در آن ديدار نشان دادند به ورزش علاقه زيادي دارند و در حرف‌هاي شيرينشان مشخص بود ورزشكاران بايد كاري كنند كه جوانان بيشتر به ورزش رو بياورند.
سرمربي سابق پرسپوليس و تيم ملي فوتبال يادآور شد: در آستانه سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، باز هم ياد و خاطره امام را گرامي‌ مي‌داريم. اين را مي‌گويم كه ديدار با ايشان در آن روز تاريخي در كنار بچه‌هايي كه با عشق و دل براي كشورشان فوتبال بازي مي‌كردند، بسيار لذت‌بخش بود؛ البته اينقدر اين ديدار زود تمام شد كه متوجه نشديم زمان چطور گذشت.
 

www.shereno.com

تاريخ : سه شنبه 19 بهمن 1389برچسب:, | 4:3 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |

سرمربي تيم فوتبال شالكه در مقابل انتقادات رسانه‌ها و كارشناسان در مورد خريد‌‌هاي لحظه آخرش واكنش نشان داد.


 
به نقل از بيلد، فليكس ماگات كه روز دوشنبه در آخرين ساعات از فصل نقل وانتقالات زمستاني، اقدام به خريد علي كريمي از ايران و آنجلوس چاريستاس از يونان كرد، اظهار داشت: علي كريمي به عنوان هافبك باعث شعله‌ورشدن آتش جنگ رقابت در اين منطقه ميان بازيكنان مي‌شود. چاريستاس هم مي‌تواند در بازي‌ هوايي با ضربات سرش كمك كند.
او ادامه داد: من بيشتراز آنكه دنبال جنس از كارافتاده باشم، دنبال معامله‌‌هاي سوددار هستم. از طريق فروش‌هاي انجام گرفته، حتي رقمي را نيز صرفه‌جويي كردم.
اوكه تيمش با وجود خريدهاي بسيار در فصل جاري، ‌اكنون در مكان نازل يازدهمي جدول است، اميدوار به حضور در ليگ اروپاي فصل آينده است. البته در مرحله يك هشتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا بخاطر رويارويي با والنسيا تاحدودي اميدوار است ولي در جام حذفي بخاطر آنكه به قرعه بايرن‌ خورده،‌ تهديد به حذف شده است.
اين مربي كه از سال 2009 تاكنون زمام امور آبي‌پوشان گيلزن‌كرشني را برعهده دارد با خريد كريمي و چاريستاس،‌ شمار بازيكناني كه در اين مدت دو سال براي تيمش خريداري كرده را به 40 رسانده است.
با اين حال او اعتقاد دارد اين دو خريد لحظه آخر، واكنشي به نمايش ضعيف ستارگان گران‌قيمت تيمش همچون رائول گونزالس، هونتلار و... است.
او ادامه داد: نمي‌توانستم با آن شرايط ادامه دهم. ناچار شدم اين دو خريد را انجام دهم تا حس رقابت‌ در تيم افزايش يابد.
 
www.shereno.com

تاريخ : شنبه 16 بهمن 1389برچسب:, | 22:10 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |
يكي از بهترين بازي‌هاي فصل‌مان را انجام داديم
 
مايلي‌كهن: كفاشيان خاضعانه و خاشعانه حرف من را تاييد كرد
 
سرمربي سايپا گفت: كفاشيان خاضعانه و خاشعانه حرف من را تاييد كرد و گفت كه از بد حادثه رئيس فدراسيون فوتبال شده است.

 
محمد مايلي‌كهن پس از برتري 2 بر صفر مقابل ذوب‌آهن اظهار داشت: سايپا يكي از بهترين‌ بازي‌هاي فصلش را انجام داد چرا كه با شناخت از حريف به ميدان آمده بود. علي‌رغم احترام زيادي كه براي ذوب‌آهن و منصور ابراهيم‌زاده قائل هستم، اما ما بهتر از آنها بوديم و اين بار برخلاف دفعات قبل كه نتايج خوبي در اصفهان نمي‌گرفتيم، توانستيم حريف‌مان را شكست دهيم.
وي ادامه داد: قبلاً هم گفته بودم هواي فولادشهر سنگين است كه برخي دوستان از اين صحبت من ايراد گرفته بودند، اما خوشبختانه با وجود چنين شرايطي توانستيم ذوب‌آهن صدرنشين را شكست دهيم. اين برد را به كوشا، مديرعامل سايپا و همكاران‌شان تقديم مي‌كنم.

مايلي‌كهن تاكيد كرد: گفته بودم مي‌توانستيم در سايپا از 3 تا 4 بازيكن خارجي استفاده كنيم، اما هميشه به جوانان برومند مملكتم اعتقاد داشتم.
وي در مورد احتمال قهرماني ذوب‌آهن گفت: اين تيم همه ابزار قهرماني را دارد. قهرمان جام حذفي و نايب قهرمان آسيا بي‌جهت اين نتايج را به دست نياورده و باخت امروز چيزي از ارزش‌هاي آن كم نمي‌كند.
مايلي‌كهن در مورد اينكه حساسيت دربي اصفهان كه هفته آينده برگزار مي‌شود روي بازي امروز تاثير گذاشته بود عنوان كرد: اين موضوع را از ابراهيم‌زاده بپرسيد. من هم چند بازيكن خود را در اختيار نداشتم، اما تيم بزرگي مانند ذوب‌آهن نبايد در غياب چند بازيكن اين‌چنين نتيجه بگيرد.

سرمربي سابق تيم ملي در مورد صحبت‌هاي كفاشيان پس از ناكامي تيم ملي در جام ملت‌هاي آسيا، گفت: علي كفاشيان مديري غيرفوتبالي است، اما دليل نمي‌شود كه چون غيرفوتبالي است، تيم ملي نتيجه نگرفته باشد. پس از برنامه 90 ديدگاهم نسبت به او تا حدودي عوض شد و به وي حق مي‌دهم. اينكه خاضعانه و خاشعانه حرف من را تاييد كرد كه از بد حادثه رئيس فدراسيون شده است.
وي ادامه داد: او همه امكانات و ابزار لازم را براي تيم ملي فراهم كرد، اما يك سري مسائل ريز وجود دارد كه چون فوتبالي نيست همان مسائل باعث عدم نتيجه‌گيري مي‌شود. كفاشيان در مورد گزينش برخي مهره‌ها اشتباه كرد و مشخص شد به تنهايي تصميم نگرفته و قاطعانه عمل نمي‌كند.

سرمربي سايپا در مورد حضور علي كريمي در بوندس ليگا، تصريح كرد: كريمي با اينكه بازيكن شايسته‌اي است و با پول كمتري در آلمان حضور يافت و ديديد كه در نيمه دوم هم خودش را گرم كرد و پس از آن هم خودش را سرد كرد. چون در فوتبال آلمان حاشيه ايجاد نمي‌شود، با اينكه يك دقيقه هم بازي نكرد هيچ حاشيه‌اي ايجاد نكرد اما مطمئنا اگر در ايران براي بازيكن بزرگي همچون كريمي يا بازيكن ديگري اين اتفاق مي‌افتاد تيم دچار حاشيه مي‌شد و اين نشان مي‌دهد ساختارها متفاوت است. آلمان‌ها پول بي‌خودي به بازيكن نمي‌دهند و بازيكن هم جرات نمي‌كند خارج از وظايفش عمل كند.
وي در مورد اينكه مربي بعدي تيم ملي بايد ايراني باشد يا خارجي، گفت: چون برنامه‌ريزي خاصي نداريم نمي‌توانم پاسخ اين سوال را بدهم. هر زمان مربي ايراني مي‌آوريم و تيم نتيجه نمي‌گيرد به سراغ مربي خارجي مي‌رويم.
مايلي‌كهن درباره اينكه گفته مي‌شود او انگيزه كريم انصاري‌فرد مهاجم تيمش را از بين برده است، ‌تاكيد كرد: در مورد اين بازيكن من طوري عمل كردم كه انگيزه‌اش نيز حفظ شد چرا كه اگر انصاري‌فرد اگر مي خواست از سايپا برود مبلغ قراردادش به طور كامل به وي تعلق نمي گرفت، اما در پايان فصل اگر بخواهد از تيم جدا شود كل پول قرارداد به خودش مي‌رسد.
www.shereno.com

تاريخ : شنبه 16 بهمن 1389برچسب:, | 21:10 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |

پرسپوليس و استقلال در هفته بيست‌ويكم ليگ برتر براي رسيدن به آرامش و فرار از استرس حاشيه‌هاي اخير بايد حريفان خود را شكست دهند.


 
ليگ برتر به دليل برگزاري جام ملت‌هاي آسيا حدود 40 روز تعطيل شد و همه، دل به تيم ملي و موفقيتش در اين رقابت‌ها داشتند تا شايد به اين ترتيب دوباره شاهد تماشاگران بيشتري در ورزشگاه‌ها براي ديدن بازي‌هاي ليگ برتر باشيم اما با ناكامي دوباره تيم ملي دلزدگي فوتبالدوستان بيشتر شد.
مروري كوتاه بر رقابت‌هاي هفته بيست ويكم ليگ برتر كه در روزهاي شنبه و يكشنبه برگزار مي‌شود مي‌اندازيم:

* ذوب آهن اصفهان - سايپا؛ كار سخت شاگردان مايلي‌كهن

نايب قهرمان آسيا زودتر از تمامي رقبا وارد ليگ برتر شد و روز دوشنبه در ديداري تكراري توانست مس كرمان را بدون حرف و حديث شكست دهد تا مقتدرانه در صدر جدول باقي ‌بماند.
شاگردان منصور ابراهيم‌زاده روز شنبه روي كاغذ كار سختي پيش رو ندارند و بايد برابر شاگردان محمد مايلي‌كهن به ميدان بروند، تيمي كه در نيم فصل اول نتايج خوبي نگرفته است. سايپا با آخرين تيم جدول فقط يك امتياز فاصله دارد و با 33 گل خورده يكي از ضعيف‌ترين خطوط دفاع ليگ را هم دارد. البته فوتبال قابل پيش بيني نيست و بايد ديد مايلي‌كهن در تعطيلات نيم فصل چقدر توانسته تيمش را دچار تغيير كند و اين تيم مي‌تواند در نيم فصل دوم نتايجي بهتر از نيم فصل اول بگيرد يا سير نزولي سايپا با مايلي‌كهن ادامه خواهد داشت.
سايپا در آخرين ديدار تداركاتي جدي خود در تعطيلات نيم فصل نتوانست تيم دسته اولي گل گهر سيرجان را شكست دهد. بايد ديد اين تيم‌ مي‌تواند صدر نشين را در خانه‌اش متوقف كند يا نه.

* فولاد خوزستان - نفت تهران؛ يكي برد مي‌خواهد، يكي مساوي

فولاد در هفته بيستم ليگ برتر در ثانيه‌هاي آخر برابر سپاهان شكست خورد تا با باخت به تعطيلات برود. با اين حال جايگاه اين تيم در اين فصل بد نيست و با 26 امتياز در رده هشتم قرار دارد. حريف فولاد تيمي است بدون تماشاگر كه در اواخر نيم فصل دچار حاشيه انتقال به استان مركزي شد و پس از مدتي هم همه چيز در ظاهر به فراموشي سپرده شد تا اين تيم به آرامشي نسبي برسد.
نفت تهران استاد مساوي گرفتن از حريفان است با 11 مساوي بيشترين تساوي را در ليگ برتر دارد. به نظر مي‌رسد در ديدار روز شنبه نفتي‌ها باز هم براي نباختن بازي خواهند كرد اما شاگردان مجيد جلالي هر سه امتياز مسابقه را مي‌خواهند.

* ملوان انزلي - پيكان قزوين؛ ملوانان به دنبال 3 امتياز خانگي

ملوان با 23 امتياز و دو امتياز بيشتر از پيكان در رده يازدهم جدول ايستاده اما از حاشيه امنيت برخوردار نيست.ملوانان براي اينكه طبق روال چند فصل گذشته كارشان براي بقا در ليگ برتر به روزهاي آخر كشيده نشود بايد از ديدارهاي خانگي حداكثر امتياز را بگيرند. اين تيم اكنون مديرعامل ندارد و گفته مي‌شود درگير مشكلات مالي هم هست.
در آن سوي ميدان اما تيمي قرار دارد كه با حضور حميد عليدوستي نتايج خوبي گرفته و از انتهاي جدول جدا شده است. هر دو تيم در اين مسابقه سه امتياز را مي‌خواهند. البته كار پيكان در بندر انزلي دشوار به نظر مي‌رسد جايي كه بعيد است زمين خيلي براي انجام بازي تاكتيكي مناسب باشد و آشنايي بازيكنان ملوان به شرايط ميدان مي‌تواند براي ملوانان يك امتياز مثبت محسوب شود.

* شاهين بوشهر - سپاهان اصفهان؛ عمادرضا برابر قلعه‌نويي

شايد اين مسابقه پرتماشاگرترين ديدار هفته باشد. بوشهري‌ها به تيمشان علاقه خاصي دارند و همواره حضور پرشوري در ورزشگاه دارند. تماشاگران بوشهري مي‌خواهند بعد از حدود 40 روز ببينند حميد استيلي در تعطيلات توانسته نقاط ضعف تيم را برطرف كند و اين تيم را به وضعيت بهتري برساند يا نه.
از سويي ديگر سپاهان نيز روز دوشنبه نتوانست در قم برابر صبا سه امتياز مسابقه را بگيرد و به كسب يك امتياز رضايت داد. به نظر مي‌رسد مهم‌ترين اتفاق اين ديدار رويارويي حميد استيلي و امير قلعه‌نويي باشد مربياني تقريبا از يك نسل و آشنا به فوتبال روز. البته حضور عمادرضا مهاجم سابق سپاهان در تيم شاهين نيز مي‌تواند جالب توجه باشد. شايد عمادرضا براي خودنمايي به هم‌تيمي‌هاي سابق و امير قلعه‌نويي انگيزه زيادي براي گلزني در اين ديدار داشته باشد.

* راه آهن - صباي قم؛ بازي كم‌تماشاگرها و همسايه‌ها

دو تيم كم تماشاگر كه در جدول ليگ هم همسايه هستند با يكديگر ديدار مي‌كنند. صبا با 26 امتياز و يك امتياز بيشتر از راه آهن در رده نهم ايستاده و راه آهن دهم است. مهدي تارتار سرمربي راه آهن بايد به مصاف عبدالله ويسي برود؛ مربي‌اي كه دوست دارد همواره شباهت ظاهري به گوارديولا سرمربي بارسلونا داشته باشد اما تيمش كمترين شباهتي به بارسلونا ندارد و حتي به گفته ويسي در كمتر ديداري هجده بازيكن اصلي را در اختيار داشته است.

* پاس همدان - تراكتورسازي تبريز؛ نبرد پيرترين و جوانترين مربيان ايران

محمود ياوري با تجربه‌ترين و كهنسال‌ترين مربي ليگ برتر برابر يكي از جوانترين مربيان ليگ قرار مي‌گيرد. ياوري استاد حفظ تيم‌ها در ليگ برتر است و اكنون هم به همين دليل به همدان رفته تا مانع سقوط تيم شانزدهم جدول به دسته اول شود. تراكتورسازي اگرچه نتايج خوبي در نيم فصل اول گرفته اما در روزهاي گذشته اختلاف سرمربي و مديرعامل باشگاه و استعفاي صوري كمالوند نشان داد اوضاع تراكتورسازان پرتماشاگر خيلي آرام نيست.
در اين ديدار پاس مي‌خواهد از امتياز ميزباني حداكثر استفاده را ببرد و در رسيدن به اين هدف به فوت كوزه‌گري ياوري هم اميدوار است اما شايد تراكتورسازي تيم قدرتمندي باشد كه به سادگي تسليم نشود.

* پرسپوليس - نفت آبادان؛ سرخپوشان به دنبال برد و آرامش

علي دايي با برد يك بر صفر برابر سايپا توانست تا حدي به اوضاع نابسامان سرخپوشان پايتخت سرو سامان بدهد و از زير فشار انتقادها رها شود. پرسپوليس اگر مي‌خواهد همچنان گوشه چشمي به قهرماني در اين فصل ليگ برتر داشته باشد بايد در اين ديدار برابر نفت آبادان به برتري برسد. نفت با كاسيميرو مربي پرتغالي خود اگرچه در اولين حضورش در ليگ برتر نتايج خوبي گرفته اما در اكثر ديدارهاي خارج از خانه موفق نبوده است.
پرسپوليس براي خط و نشان كشيدن براي حريفان آسيايي نيز بايد مقتدرانه در ميدان حاضر شود. اين تيم دو اردو در تركيه و امارات داشت و در دو تورنمنت دوستانه هم شركت كرد كه البته نتوانست مقامي بياورد اما نتيجه ديدار با نفت آبادان نشان خواهد داد كه اين اردوها براي پرسپوليس مفيد بوده يا فقط حاشيه‌هاي اين تيم را بيشتر كرده است.

* شهرداري تبريز - مس كرمان؛ نبرد سرمربيان سابق استقلال و پرسپوليس

شهرداري تبريز برخلاف همشهري‌اش نه شرايط خوبي در جدول ليگ دارد نه آن همه تماشاگر پرشمار و پرشور. حميد درخشان براي بقاي اين تيم در ليگ برتر كار دشواري در پيش دارد. او روز يكشنبه بايد با صمد مرفاوي مبارزه كند. مربي سابق استقلال كه در مس هم نتايج خوبي گرفته و اكنون هم تيمش در رده سوم جدول است. با اين حال شكست تكراري مس برابر ذوب آهن شايد تا حدي اين تيم را دچار مشكل كرده باشد. به هر حال نبرد تاكتيكي سرمربيان سابق استقلال و پرسپوليس مي‌تواند ديدني باشد.

* استقلال - استيل آذين؛ برد براي غلبه بر حاشيه‌ها

آخرين ديدار هفته را اين دو تيم تهراني برگزار مي‌كنند. آبي‌پوشان پايتخت در چند روز گذشته گرفتار حاشيه‌ درگيري سرپرست باشگاه با كاپيتان تيمشان بودند حاشيه‌اي كه ظاهرا با روبوسي و حضور فرهاد مجيدي در تمرينات به پايان رسيد اما برخي معتقدند بعيد است آن حاشيه‌ها و مصاحبه‌ها و افشاگري‌ها با چند بوسه به پايان رسيده باشد و مجيدي و فتح‌الله‌زاده همه مسايل را فراموش كرده باشند. تنها در صورت برتري برابر استيل آذين حاشيه‌هاي آبي‌پوشان فروكش خواهد كرد.
استيل آذين پرمهره و پرحاشيه نيز براي جدايي از انتهاي جدول بايد در اين مسابقه به برتري برسد. تقابل علي پروين و بازيكنان پر اسم و رسم استيل آذين با آبي‌پوشان مي‌تواند جذابيت‌هاي زيادي داشته باشد. استيل آذين اگر در اين ديدار به برتري برسد مي‌تواند به بقا در ليگ برتر اميدوار باشد در غير اين‌صورت شرايط اين تيم پرحاشيه كه از ابتداي فصل تاكنون سه مديرعامل و سه مربي عوض كرده بغرنج‌تر شود.

* برنامه كامل ديدارهاي هفته بيست و يكم

شنبه 16بهمن- ساعت 15
ذوب آهن-سايپا-فولاد شهر-اصفهان
هدايت ممبيني-سيد علي نژاديان-مصطفي فراهاني-جواد شرفي-ناظر:سعيد بطحائي

فولاد خوزستان-نفت تهران-تختي-اهواز
محسن قهرماني-صفدر احمدي-مجيد شمس-رسول احمدي-ناظر:اسماعيل صفيري

ملوان-پيكان-تختي-انزلي
البرز حاجي پور-رحيم شاهين-سجاد طوري-عليرضا اكرمي-ناظر:فرج الله يثربي

شاهين بوشهر-سپاهان-شهيد بهشتي-بوشهر
سعيد مظفري زاده-مرتضي كريمي-محمدرضا منصوري-پيروز سيف الله پور-ناظر:زاهد بحريني

راه آهن –صباي قم- اكباتان-تهران
عليرضا فغاني-حسين خانبان-مهدي عاليقدر-محمدرضا فغاني-ناظر:حسين خوشخوان

پرسپوليس-نفت آبادان-آزادي-ساعت 15:45
محسن تركي-رضا سخندان-مسعود فرح نيا-سعيد فتاحي-ناظر:عبدالله با عزم

پاس-تراكتورسازي-قدس-همدان
احمد صالحي-مجيد ويشگاهي-محبت علي رضايي تبار-محمد ملكي-ناظر:محمد رياحي

يكشنبه 17 بهمن-ساعت 15:45
استيل آذين-استقلال-آزادي
تورج حق وردي-عليرضا كهوري-محمدرضا ابوالفضلي-فرشيد افشار-ناظر:غلامرضا بهروان

شهرداري تبريز-مس كرمان-يادگار امام-تبريز ساعت 15
محمد حسين اسدي-صادق نوري-بهرام حسيني نقوي-عليرضا شيخي-ناظر:فريدون اصفهانيان

جدول رده بندي ليگ برتر تا پايان هفته بيستم

1- ذوب‌آهن 42 امتياز

2- سپاهان 35 امتياز

3- مس 34 امتياز

4- تراكتور‌سازي 34 امتياز

5- استقلال 34 امتياز

6- پرسپوليس 30 امتياز

7- صنعت نفت 28 امتياز

8-فولاد 26 امتياز

9- صباي‌قم 26 امتياز

10- راه‌آهن 25 امتياز

11- ملوان 23 امتياز

12- شاهين 22 امتياز

13- پيكان 21 امتياز

14- سايپا 20 امتياز

15- نفت تهران 20 امتياز

16- پاس 20 امتياز

17- شهرداري تبريز 20

18- استيل‌آذين 19 امتياز
 
www.shereno.com

تاريخ : جمعه 15 بهمن 1389برچسب:, | 16:45 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |

 

 

هفته پانزدهم مسابقات فوتبال باشگاههاي دسته اول شنبه 16 بهمن با رويارويي 2 تيم آغاز مي شود

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش واحد مرکزی خبر، برنامه مسابقات

:

**

شنبه 16 بهمن - ساعت 14:نساجی مازندران - داماش دورود (ساعت 14)

**


یکشنبه 17 بهمن - ساعت 14:شهرداری بندرعباس - همیاری اراک

پیام خراسان - شهر صنعتی کاوه

شاهین حاج بابایی - تورج عیوض محمدی

داماش گیلان - شهرداری یاسوج

ماشین سازی تبریز - اتکای گلستان

سیدحسین زرگر - حسن رستم زاده

گل گهر سیرجان - تربیت یزد

نفت مسجد سلیمان - مس رفسنجان

فولاد یزد - فولاد گستر تبریز

مس سرچشمه کرمان - استقلال اهواز

ایرانجوان بوشهر - ابومسلم خراسان

مقاومت شهید سپاسی شیراز - فولاد نطنز

شیرین فراز کرمانشاه - پیام فارس

صنعت ساری - آلومینیوم هرمزگان

**

دوشنبه 18 بهمن:برق شیراز - سپیدرود رشت
   

 

www.shereno.com

تاريخ : چهار شنبه 13 بهمن 1389برچسب:, | 2:56 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |
كاپيتان استقلال با حضور در تمرين اين تيم به اختلافات اخير با اين باشگاه پايان داد.

 
تمرين تيم استقلال روز گذشته ساعت 15 در زمين شماره دو آزادي برگزار شد.

* مهمترين اتفاق تمرين آبي پوشان حضور فرهاد مجيدي در محل تمرين بود. وي كه چند روزي با علي فتح الله زاده به مشكل خورده بود و در تمرينات شركت نمي كرد پس از اولتيماتوم باشگاه مبني بر اينكه فقط تا روز سه شنبه فرصت دارد در تمرين شركت كند، در محل تمرين حاضر شد و همراه سايرين تمرين كرد.

* مجيدي كه چند روزي بود در تمرين استقلال شركت نمي كرد وقتي وارد زمين شماره دو آزادي شد با اعضاي كادرفني به روبوسي پرداخت و چند دقيقه با مربيان به صورت خصوصي صحبت كرد. اين بازيكن سپس با تك تك بازيكنان استقلال روبوسي كرد.

* تنها غايب تمرين استقلال اميد روانخواه بود. وي كه در جريان بازي با شهرداري ياسوج مصدوم شد در تمرين حاضر نشد. كاوه ستوده يكي از اعضاي كادر پزشكي استقلال درباره وضعيت روانخواه به خبرنگار فارس گفت: فعلا نمي توانيم در مورد وضعيت روانخواه اظهار نظر كنيم. پاي او ورم دارد و بعد از خوابيدن ورم بايد مراحل درمان را آغاز كنيم.

* محمد محمدي دروازه بان استقلال به همراه پسر خود در زمين شماره دو آزادي حاضر شده بود.

* هيچ تماشاگري در تمرين استقلال حاضر نشده بود.

* امير حسين صادقي با سايرين تمرين نكرد. او در ابتداي تمرين به مدت 10 دقيقه با يورگن گده و مترجم او به صحبت پرداخت. مدافع استقلال از ناحيه كشاله ران دچار كشيدگي شده است.

* بازيكنان استقلال كه مقابل شهرداري ياسوج بازي كرده بودند دقايقي بعد از تمرين راهي سونا و استخر شدند.

* بازيكنان اين تيم فردا ساعت 11 صبح بايد در باشگاه حاضر شوند. آنها بايد در جلسه اي كه كادرفني در نظر دارد شركت كنند.

* حسين ترابپور مربي دروازه بان هاي استقلال به دليل برگزاري مراسم عزاداري كه شب گذشته در منزل او برگزار شد غايب تمرين ديروز بود. به جاي وي يورگن گده دروازه بان هاي استقلال را تمرين مي داد.

* استقلال امروز تمرين ندارد.
www.shereno.com

تاريخ : چهار شنبه 13 بهمن 1389برچسب:, | 1:5 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |
 رئيس فدراسيون فوتبال از حضور منصوريان، رشيدي، حاجيلو و باقري روي نيمكت مربيگري تيم ملي در بازي با روسيه خبر داد.

 
علي كفاشيان در مورد تكليف نيمكت مربيگري تيم ملي در بازي تداركاتي ايران و روسيه عنوان كرد: از منصوريان و رشيدي و حاجيلو خواسته ‌ايم كه تيم را جمع كنند و باقري هم كنار آنها است. اين افراد هستند تا سرمربي تيم ملي معرفي شود.
كفاشيان از اعلام نام مربياني كه در حال مذاكره با آنها هستند خودداري كرد و با اشاره به اينكه از مذاكره با كلمنته خاطره خوبي ندارد گفت: يكي از دو گزينه نهايي شده را براي تيم ملي انتخاب مي كنيم. زمان دقيق آن معلوم نيست اما احتمالا هفته آينده اعلام خواهيم كرد.
تيم ملي فوتبال ايران بيستم بهمن مقابل روسيه ديداري تداركاتي برگزار مي كند.
www.shereno.com

تاريخ : چهار شنبه 13 بهمن 1389برچسب:, | 1:1 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |

علي کريمي بر خلاف عادت قبلي که شماره 8 مي پوشيد، در شالکه شماره 10 را مي پوشد

سایت رسمی باشگاه شالکه آلمان خبر پیوستن علی کریمی را به این تیم اعلام کرد تا شایعات در مورد این انتقال که از صبح امروز نقل محافل خبری شده بود، رنگ واقعیت به خود گیرد. سایت باشگاه شالکه اعلام کرد علی کریمی تا پایان فصل جاری با شالکه قرارداد امضا کرده است و نکته جالب اینکه شماره 10 این تیم به کریمی رسید! علی کریمی که در تیم های قبلی و همچنین تیم ملی شماره 8 می پوشید، در شالکه با شماره 10 به میدان می آید. شماره 8 شالکه را بازیکن چینی این تیم، هائو جانمین می پوشد.
 

www.shereno.com

تاريخ : سه شنبه 12 بهمن 1389برچسب:, | 12:3 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |
جايزه اول بازي جوانمردانه سال2010 ورزش جهان از سوي ژاگ‌روك رئيس كميته بين‌المللي المپيك به امين متوسل‌زاده اهدا شد.

 

به گزارش خبرگزاري فارس، امين متوسل‌زاده كه به واسطه رفتار جوانمردانه‌اش در بازي فصل گذشته مقاومت سپاسي و استيل‌آذين، كانديداي دريافت جايزه بازي جوانمردانه ورزش جهان شده بود پنجشنبه شب در مراسم باشكوهي كه در هتل بيورويج پالاس شهر لوزان سوئيس برگزار شد جايزه پيردوكوپرتن را دريافت كرد.
اين جايزه همه ساله به ورزشكاري اهدا مي‌شود كه بارزترين حركت جوانمردانه را انجام داده باشد. ژاگ روك رئيس كميته بين‌المللي المپيك ضمن تقدير از رفتار جوانمردانه اين ورزشكار ايراني جايزه پيردوكوپرتن را به مهاجم تيم فوتبال راه‌آهن اهدا كرد.

در اين مراسم نماينده سازمان جهاني يونسكو، نمايندگان فدراسيون‌هاي بين‌المللي فوتبال، واليبال، بسكتبال، دووميداني، كشتي، راگبي جهان، رئيس انجمن ورزشي نويسان جهان، تمامي روساي انجمن ورزشي نويسان كشورهاي مختلف، نماينده شوراي علوم ورزشي و تربيت بدني جهان و ... حضور داشتند و جايزه اول از سوي كميته بين‌المللي بازي جوانمردانه به امين متوسل‌زاده اختصاص يافت.
جوايز دوم و سوم (جيم بورترا و ژيلي‌دايومه) نيز به دو ورزشكار ديگر اهدا شد.

امين متوسل‌زاده كه به همراه عبدالحميد احمدي و منوچهر زندي رئيس و دبير انجمن ورزشي نويسان ايران راهي لوزان سوئيس شده به احتمال فراوان امروز در يك كنفرانس خبري به سوالات خبرنگاران پاسخ خواهد داد. متوسل‌زاده جمعه شب راهي ايران خواهد شد و از روز شنبه در تمرينات راه‌آهن شركت خواهد كرد.

به گزارش فارس متوسل‌زاده فصل گذشته و زماني كه در تيم مقاومت سپاسي شيراز حضور داشت در ديدار با استيل آذين در حالي كه مي‌توانست دروازه خالي را باز كند به دليل مصدوميت دروازه‌بان حريف توپ را به بيرون زد.

www.shereno.com

تاريخ : جمعه 8 بهمن 1389برچسب:, | 21:2 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |

 

ليگ برتر فوتبال باشگاهي ايران چهارمين ليگ ممتاز قاره آسيا در يک دهه اخير شناخته شد.


فدراسيون بين‌المللي آمار و تاريخ جهان در تازه‌ترين رده‌بندي خود از ليگ‌هاي ممتاز فوتبال قاره کهن در يک دهه اخير، اعلام کرد ليگ ايران با 3019.5 امتياز در رتبه چهارم جاي گرفته است.
در اين فهرست جي ليگ ژاپن با 3693.5 امتياز اول است. کي ليگ کره‌جنوبي 3376.5 امتياز صاحب رده دوم است و
ليگ حرفه‌اي عربستان با 3125 امتياز صاحب رده سوم است.

فهرست 10 ليگ ممتاز يک دهه اخير آسيا به اين شرح است:
1- ژاپن 3693.5 امتياز
2- کره جنوبي 3376.5 امتياز
3-عربستان 3125 امتياز
4-ايران 3019.5 امتياز
5-چين 2881.5 امتياز
6-ازبکستان 2690 امتياز
7-امارات 2526.5 امتياز
8-قطر 2462.5 امتياز
9-کويت 2446.5 امتياز
10-سوريه 2196.5 امتياز

www.shereno.com

تاريخ : جمعه 8 بهمن 1389برچسب:, | 19:44 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |


در حالی که شنبه شب دیدار فینال جام ملتهای آسیا میان دو تیم استرالیا و ژاپن برگزار می شود، کنفرانس خبری مربیان این دو تیم ساعاتی پیش انجام شد. از یک سو هولگر اوسیک، مربی استرالیا و لوکاس نیل، یکی از بازیکنان استرالیایی پشت میکروفن ها قرار گرفتند و از سوی دیگر نیز آلبرتو زاکرونی، مربی ایتالیایی ژاپن و ماکوتو هاسه به ، کاپیتان ژاپن با خبرنگاران صحبت کردند. در اینجا می توانید تصاویر منتخب این کنفرانسهای خبری را تماشا کنید:

Australia''s National Football Team Head Coach Holger Osieck (L) And Defender Lucas Neill Attend A Pre-match Press

 

1

Australia''s National Football Team Head Coach Holger Osieck (L) And Defender Lucas Neill (R) Share A Light Moment While
2


Japan''s Football Team Head Coach Alberto Zaccheroni (R) And Midfielder Makoto Hasebe (L) Attend A Pre-match Press
3

Japan''s Football Team Head Coach Alberto Zaccheroni Attends
4

www.shereno.com

تاريخ : جمعه 8 بهمن 1389برچسب:, | 19:38 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |

 

در اينجا نگاهي خواهيم داشت به مهمترين نقل و انتقال مهم ژانويه 2011؛ جابجايي هايي که ممکن است سرنوشت يک ليگ را تغيير دهد.


امانوئل آدبایور در رئال؛ مورینیو بالاخره از بین گزینه های زیادی که پیش رو داشت، مهاجم توگویی را انتخاب کرد تا به بحران خط حمله تیمش پایان دهد. مهاجم توگویی منچسترسیتی که با حضور ادین ژکو در ایتسلند ممکن بود حتی کمتر از نیم فصل اول فرصت بازی پیدا کند، راهی سانتیاگو برنابئو شد تا با یک کریم بنزمای پر فراز و نشیب برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی کهکشانی ها رقابت کند.

اما آیا او می تواند به رئال کمک کند تا مانع از قهرمانی دوباره بارسا شود؟ یا بداخلاقی ها همیشگی اش تنها بحرانی دیگر را در تیم رئال موجب خواهد شد؟

در اینجا نگاهی خواهیم داشت به مهمترین نقل و انتقال مهم ژانویه 2011؛ جابجایی هایی که ممکن است سرنوشت یک لیگ را تغییر دهد.

1- آنتونیو کاسانو (سمپدوریا به میلان)


مبلغ انتقال: اعلام نشد

ستاره دردسر ساز فوتبال ایتالیا فصل را در سمپدوریا آغاز کرد اما درگیری اش با ریکاردو گارونه، رئیس باشگاه جنوایی، موجب شد تا دیگر جایی در این تیم نداشته باشد. در حالی که یوونتوس و اینتر هم به دنبال او بودند اما کاسانو راهی میلان شد تا در کنار زلاتان و روبینو خط حمله مخوفی را برای روسونری بسازد. او نه تنها گلزن قهاری است بلکه از توانایی ویژه ای در خلق موقعیت برای هم تیمی هایش برخوردار است. آمار چهار پاس گل در چهار بازی ابتدایی در میلان، روزهای درخشانی را برای او نوید می دهد.

2- ادین ژکو (وولفسبورگ به منچسترسیتی)


مبلغ انتقال: 32 میلیون یورو

مهاجم بوسنیایی علاقه زیادی داشت تا راهی یوونتوس شود. او بارها اعلام کرد در صورت جدایی از وولفسبورگ، یوونتوس تنها تیمی است که آرزوی پوشیدن پیراهنش را دارد اما تعلل جوزپه ماروتا و سایر مدیران یووه موجب شد تا او در نهایت به پیشنهاد خیره کننده سیتی پاسخ مثبت بدهد. اگر او بتواند آمار گلزنی قابل توجهش در وولفسبورگ را در باشگاه جدیدش تکرار کند، می تواند به یکی از موفق ترین نقل و انتقال  های لیگ برتر تبدیل شود.

3- ابراهیم آفلای (آیندهوون به بارسلونا)


مبلغ انتقال: 3 میلیون یورو

مطمئنا گواردیولا در کاپیتان جوان آیندهوون کیفیتی دیده بود که او را به عنوان تنها خریدش در ژانویه انتخاب کرد. این ستاره مراکشی الاصل علی رغم جوانی از تجربه بالایی برخوردار است و می تواند خیلی زود با فلسفه فوتبال بارسا سازگار شود. مدیران بارسلونا برای خرید او مبلغ بسیار اندکی پرداختند اما مطمئنا می توانند بهره بسیار بیشتری از حضور او در ترکیب تیم شان ببرند.

4- لوئیس گوستاوو (هوفنهایم به بایرن مونیخ)


مبلغ انتقال: 15 میلیون یورو

باشگاه باواریایی که می دانست به زودی مارک فن بومل را از دست خواهد داد، این برزیلی تکنیکی را از هوفهنهایم به خدمت گرفت. گوستاوو در سال 2007 به هوفنهایم پیوست و خیلی زود خود را با فوتبال آلمان تطبیق داد. او علاوه بر بازی در پست هافبک دفاعی، توانایی بازی در مرکز و سمت چپ خط دفاعی را نیز دارد. او تنها 23 سال دارد و روزهای درخشانی در بایرن در پیش خواهد داشت.

5- مارک فن بومل (بایرن مونیخ به میلان)


مبلغ انتقال: اعلام نشد

کاپیتان هلندی بایرن برای تمدید قرارداد با مدیران باشگاه به توافق نرسید تا شش ماه قبل از پایان قراردادش راهی میلان شود. او که پیش از این با آیندهوون، بارسا و بایرن، قهرمانی در هلند، اسپانیا و آلمان را تجربه کرده، اکنون می تواند با قهرمانی در سری آ، یک رکورد بی نظیر را به نام خود ثبت کند. او در 33 سالگی همچنان از توانایی های بالایی برخوردار است و می تواند استحکام و نظم را به خط میانی روسونری بازگرداند.

6- سیمائو سابروسا (اتلتیکو مادرید به بشیکتاش)


مبلغ انتقال: 4 میلیون یورو

باشگاه بشیکتاش به دنبال اهداف بلند پروازانه ای است. به همین دلیل تابستان گذشته و ژانویه خرید های قابل توجهی انجام داد.  آنها که در بازار نقل و انتقالات تابستانی گوتی و متئو فراری را به خدمت گرفته بودند، چند هفته قبل سیمائو، هافبک باتجربه پرتغالی را به تیم شان اضافه کردند تا نشان دهند چه اهداف بلند پروازانه ای در سر دارند.

تکنیک بالا، ضربات آزاد دیدنی و بازی خوانی عالی سیمائو می تواند کمک زیادی به این تیم ترک بکند.

7- اربی امانوئلسون (آژاکس به میلان)


مبلغ انتقال: 1.7 میلیون یورو

زمانی که درخشش او در تیم میلان آغاز شود، آنها متوجه خواهند شد که با چه مبلغ اندکی او را به خدمت گرفتند. او علاوه بر سمت چپ خط میانی، می تواند در خط حمله نیز بازی کند.  مطمئنا مدتی طول خواهد کشید تا او بتواند جای ثابتی در ترکیب روسونری برای خود پیدا کند اما این ستاره جوان می تواند یکی از ستاره های تیم در سال  های پیش رو باشد.

8- رونالدینیو (میلان به فلامینگو)

مبلغ انتقال: 3 میلیون یورو

مرد سال سابق فوتبال جهان بعداز سال ها حضور در فوتبال اروپا و بازی برای پاریس سن ژرمن، بارسلونا و میلان به خانه برگشت. حضور آنتونیو کاسانو به معنای پایان کار او در میلان بود و در نهایت از بین چند تیم برزیلی که خواهان به خدمت گرفتن او بودند، راهی فلامینگو شد. بسیار اعتقاد داشتند باشگاه های برزیلی برای استفاده از منافع تجاری رونالدینیو او را به خدمت گرفتند اما گل بی نظیری که او در تمرینات این هفته تیمش به ثمر رساند، بار دیگر- حداقل برای چند ساعت- او را به صدر اخبار رسانه ها برگرداند.

9- امانوئل آدبایور (منچسترسیتی به رئال)


مبلغ انتقال: 4 میلیون یورو

ستاره توگویی برای رسیدن به قهرمانی های بیشتر از آرسنال راهی منچسترسیتی شد اما در این تیم نه تنها به جامی دست پیدا نکرد بلکه حتی جایگاه ثابتش را نیز از دست داد. ورود ادین ژکوی بوسنیایی شرایط را برای او سخت تر از گذشته کرد تا در نهایت با انتقالی قرضی راهی رئال شود. او باید از مدیران هامبورگ سپاسگذار باشد. در صورت که آنها اجازه می دادند نیستلروی به رئال برگردد، آدبایور یک نیم فصل کابوس وار را در ایتسلند سپری می کرد. در صورتی که رئالی ها بخواهند او را در پایان فصل به خدمت بگیرند، باید 15 میلیون یورو بپردازند.

10- رایان بابل (لیورپول به هوفنهایم )


مبلغ انتقال: 8 میلیون یورو

یکی از بازیکنانی که لیورپولی ها قدرش را ندانستند. بابل مطمئنا یک سوراستار نیست اما بی تردید از مهاجم بی استعدادی مانند دیوید انگوگ در کلاس به مراتب بالاتری قرار دارد. او هر بار برای قرمزها به میدان رفت، تاثیر گذار بود وبازی قابل قبولی به نمایش گذاشت. در تیم جدیدش نیز اگر از سوی کادر فنی و هم تیمی هایش مورد حمایت قرار بگیرد، می تواند بازی های بسیار بهتری ارائه دهد.

www.shereno.com

تاريخ : جمعه 8 بهمن 1389برچسب:, | 19:35 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |