تاريخ : یک شنبه 29 خرداد 1390برچسب:, | 16:57 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |

تمرين تيم فوتبال استقلال به دليل حضور تنها سه بازيكن تعطيل شد.

 

www.shereno.com

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 28 خرداد 1390برچسب:, | 18:43 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |

مربي تيم فوتبال استقلال گفت: در صحبتي كه با مظلومي داشتم شرايط را براي ماندن به نفع خود نديدم.
 

 

www.shereno.com

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 28 خرداد 1390برچسب:, | 1:27 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |

رئيس پيشين كميته انضباطي فدراسيون فوتبال خطاب به علي كفاشيان گفت: مي‌خواهم بدانم از نظر شما سكوت بهتر است يا دروغ؟

www.shereno.com

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 28 خرداد 1390برچسب:, | 1:20 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |

  
تصوير خبر    

به گزارش سايت رسمي باشگاه استقلال، در فوتبال ایران که نمی‌تواند برای خودکفایی از همه امکانات شناخته شده خود استفاده کند، مهمترین منبع کسب درآمد، انتقال بازیکنان ممتاز و درجه اول به لیگ‌های دیگر کشورهاست.

www.shereno.com

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 28 خرداد 1390برچسب:, | 1:55 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |

                                                                                                                                                             تصوير خبر به گزارش سایت رسمی باشگاه استقلال، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی در منزل ناصر حجازی حاضر شد تا درگذشت اسطوره استقلال را به خانواده‌اش تسلیت بگوید. 

نوه اما خمینی (ره) با حضور در منزل حجازی برای خانواده او صبر و شکیبایی و برای آن مرحوم آمرزش و مغفرت از ایزد یکتا طلب کرد.  سیدحسن خمینی در دوران بیماری حجازی هم به عیادت وی رفته بود.                        

www.shereno.com

تاريخ : جمعه 27 خرداد 1390برچسب:, | 19:59 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |

بازيكن جديد تيم فوتبال استقلال گفت: امسال فقط براي قهرماني خواهيم جنگيد و اميدوارم به آن برسيم.
 
به نقل از سايت باشگاه استقلال، علي حمودي بعد از ثبت قراردادش با استقلال راهي اهواز شده تا امور شخصي‌اش را انجام داده و دوباره به تهران برگردد. او مي‌گويد به احتمال فراوان از روز دوشنبه در تمرينات حاضر خواهم شد و در كنار ساير بازيكنان براي موفقيت تيم، تلاش خواهم كرد.

*تمرينات از امروز آغاز خواهد شد و شنيديم كه شما يكي از غايبان تيم در اولين جلسه تمرين تيم خواهيد بود.
بله، من با كادر فني صحبت كردم و از آنها اجازه خواستم تا چند روز ديرتر به تيم اضافه شوم. مشكلات مالياتي و برگه تسويه‌حساب با باشگاه فولاد، خروجي استان و تمديد پاسپورتم از جمله كارهايي بود كه بايد انجام مي‌دادم و با اين وضعيت بعد از هماهنگي با كادر فني قرار شد با اتمام اين امور به تهران برگردم كه فكر مي‌كنم اين اتفاق روز دوشنبه خواهد افتاد.

*حضور در استقلال باعث خواهد شد تا كار سختي براي قرار گرفتن در تركيب داشته باشيد ضمن اينكه اينجا عملكرد بازيكن از چشمان تيزبين هواداران دور نخواهد ماند.
هر بازيكني كه مي‌خواهد به تيم‌هاي بزرگي چون استقلال بيايد از قبل اين مسائل را براي خودش حل مي‌كند تا به مشكل نخورد. خدا را شكر مديريت و كادر فني هر دو من را خواسته‌اند و من هم در هر تيمي كه بوده‌ام همواره سعي‌ام بر اين بوده كه فيكس باشم. با اين حال الان مي‌دانم كه نسبت به تيم‌هاي قبلي‌ام بايد تلاش بيشتري به خرج دهم و سعي خواهم كرد تا براي استقلال مثمرثمر واقع شوم.

*گفته مي‌شد پرويز مظلومي اعتقاد خاصي به شما دارد و روي شما حساب ويژه‌اي باز كرده است.
ايشان نسبت به من لطف دارند. من در تيم مس كرمان شاگرد ايشان بودم و آن سال توانستيم با خاطره‌اي خوش، سهميه آسيايي هم بگيريم. آن روزها هرچه در توان داشتم گذاشتم و حالا هم هدفم همين مهم است.

*در استقلال چه هدفي را دنبال مي‌كنيد؟
به نظر من استقلال از ابتداي فصل نقل و انتقالات برنامه منظمي را دنبال كرده و به شخصه معتقدم تا اينجا يك قدم جلوتر از همه تيم‌ها عمل كرده. ما امسال فقط براي قهرماني خواهيم جنگيد و اميدوارم به آن برسيم.

*به نظر مي‌رسد با توجه به دوستان زيادي كه در تيم داريد زودتر از ساير بازيكنان جديد در تيم جا بيفتيد.
بله، من دوستان زيادي در تيم دارم اما با ساير بازيكنان هم راحت هستم و در كل همه با هم خوب هستيم. با اين شرايط با نظر شما موافقم و فكر مي‌كنم زودتر از بقيه در تيم جا بيفتم و با توجه به شناختي كه از هم‌تيمي‌هايم دارم از الان در كنار آنها براي قهرماني خواهم جنگيد.

www.shereno.com

تاريخ : جمعه 27 خرداد 1390برچسب:, | 19:15 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |

فدراسیون فوتبال آلمان روز پنجشنبه اعلام کرد میشائیل بالاک در دیدار دوستانه تیم ملی آلمان برابر برزیل از رقابتهای ملی خداحافظی خواهد کرد.
 
 

یواخیم لو سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان اعلام کرده است قصد ندارد از بالاک در دیدارهای آینده تیم ملی آلمان استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری آلمان از برلین ، آخرین دیداری که بالاک سی و چهار ساله در تیم ملی آلمان بازی کرد به مارس دو هزار و ده برمی گردد که پس از آن به علت مصدومیت از ناحیه مچ پا نتوانست تیم ملی کشورش را در رقابتهای جام جهانی دو هزار و ده آفریقای جنوبی همراهی کند.

بالاک پس از جام جهانی نیز بار دیگر مصدوم شد که با توجه به روی آوردن لو به بازیکنان جوان ، این بازیکن دیگر نتوانست به تیم ملی آلمان باز گردد.

بالاک در دیدار دوستانه تیم ملی آلمان برابر برزیل که دهم اوت برگزار خواهد شد ، نود و نهمین بازی ملی اش را برای تیم ملی کشورش انجام خواهد داد.

www.shereno.com

تاريخ : جمعه 27 خرداد 1390برچسب:, | 2:42 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |


 

آرارات آراکليان دفاع آخر و هافبک مياني تيم ملي ارمنستان روز پنجشنبه با حضور در هيات فوتبال استان کرمان قراردادي يک ساله را با تيم مس کرمان به امضا رساند.


سرپرست تيم فوتبال مس کرمان در اين رابطه در گفت و گو با ايرنا افزود: آراکليان 40 ديدار ملي دارد و گلهاي بسياري را با تيم ارمنستان به ثمر رسانده است.
''ساسان موسوي'' گفت: اين بازيکن با تيم ملي ارمنستان مقابل تيم هايي مانند پرتقال، آلمان، ايرلند، يونان و کرواسي در جام ملت هاي اروپا به ميدان رفته است.
وي ادامه داد: آراکليان 26 ساله، يک متر و 90 سانتيمتر قد و توانايي بازي در هر سه پست را دارد.

www.shereno.com

تاريخ : پنج شنبه 26 خرداد 1390برچسب:, | 23:57 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |


 

مديرعامل باشگاه تراکتوسازي تبريز از معرفي سرمربي تيم فوتبال اين باشگاه در روز سي و يکم خرداد ماه سالجاري خبر داد.


درجلسه گردهمايي و هم انديشي هواداران باشگاه تراکتورسازي تبريز که درمحل سالن سرپوشيده اين باشگاه برگزار شد،محمدحسين جعفري بدون اينکه نامي از مربي فصل بعد تراکتورسازي ببرد ، روز 31 خرداد را به عنوان روز معارفه سرمربي جديد تيم اعلام کرد.
وي اظهار داشت:مربي که قرار است هدايت تيم در فصل بعدي را در اختيار گيرد صاحب سبک در فوتبال بوده و فوتبال تبريز را ارتقا خواهد بخشيد و همه حاضرين در جلسه با وي آشنايي کامل دارند.
پس از اين سخنان جعفري، هواداران حاضر در سالن، به تشويق امير قلعه نويي پرداختند و تبسم مديرعامل باشگاه، نشان دهنده اين بود قلعه نويي سرمربي فصل بعد تراکتورسازي خواهد بود.
جعفري بيان داشت:يکي از شرايطم با سرمربي جديد، توجه به تيم هاي پايه و پرورش نسل جديدي از فوتباليست ها در تبريز بود که در اين زمينه به توافق رسيديم.
وي گفت: همه چيز در باره سرمربي آينده تراکتورسازي تمام شده و قرارداد بسته شده است اما بنا به درخواست خود مربي و توافق دو طرف، نام وي تا روز معارفه اعلام نخواهد شد.
جعفري درخصوص لغو قرارداد داخلي که با کمالوند بسته شده بود، اظهار داشت: کمالوند سه سال براي تراکتورسازي زحمت کشيد و بر گردن اين تيم حق دارد اما به دليل مخالفت سازمان ليگ با حضور اين مربي در تبريز، مجبور به لغو قرارداد با وي شديم.
منابع نزديک به باشگاه تراکتورسازي تبريز از نهايي شدن قرارداد با امير قلعه نويي خبر مي دهند اما به دلايل نامعلوم، اين قرارداد تا روز معارفه، همچنان محرمانه خواهد ماند.
جلسه گردهمايي و هم انديشي هواداران باشگاه تراکتورسازي تبريز با حضور نزديک به دو هزار هوادار اين باشگاه برگزار شد و هواداران در اين جلسه نسبت به ارائه نکته نظرات و مشکلات خود پرداختند و خواستار پاسخگويي مديرعامل باشگاه در زمينه هاي مختلف از جمله تکليف سرمربي آينده تيم، محروميت ها و بحث خصوصي سازي شدند.

www.shereno.com

تاريخ : پنج شنبه 26 خرداد 1390برچسب:, | 23:56 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |

 
 

مورينيو بعد از ديدار رفت رئال و بارسا در نيمه نهايي ليگ قهرمانان، موفقيت هاي بارسا را حاصل حمايت داوران و يوفا دانست.


 ساندرو روسل، رئیس باشگاه بارسلونا، در کنفرانس مطبوعاتی امروزش باشگاه رئال مادرید و در راس آنها مورینیو را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

 مورینیو بعد از دیدار رفت رئال و بارسا در نیمه نهایی لیگ قهرمانان، موفقیت های بارسا را حاصل حمایت داوران و یوفا دانست و قهرمانی دو سال قبل آبی و اناری ها در چمپیونزلیگ را شرم آور توصیف کرد.

 يکي از موضوعات شکايت رئال مادريد عليه بارسلونا به سرخيو بوسکتس مربوط مي شد که گفته شد مارسلو مدافع سياه پوست رئال را ميمون خطاب کرده است.

بارسلونا هم به نوبه خود شکايتي عليه خوزه مورينيو مطرح کرد که به محروميت او از همراهي با تيمش در پنج ديدار اروپايي و پرداخت جريمه  50 هزار يورويي منجر شد.

 روسل به خبرنگاران گفت:" ما بر اين باوريم که رئال مادريد در اين فصل پا را فراتر از همه مرزهاي لازم براي رقابت ورزشي گذاشت و اتهاماتي بي اساس به باشگاه ما زد.


رييس باشگاه بارسلونا پيش بيني کرد که رئالي ها فصل آينده هم به اين روند ادامه دهند اما گفت: "ما به آنها اجازه تخطي از رفتار ورزشي را نخواهيم داد. فوتبال شايسته رقابتي سالم است و بارسلونا در اين زمينه از هيچ کاري فروگذار نخواهد کرد و اگر لازم باشد در اين زمينه اقدام قانوني هم مي کنيم.


نشست خبري سرمربي رئال بعد از ديدار رفت مرحله نيمه نهايي ليگ قهرمانان اروپا در برنابئو هر ورزشکاري را شرمنده کرد."

www.shereno.com

تاريخ : پنج شنبه 26 خرداد 1390برچسب:, | 23:40 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |


 

علي دايي در ليست بازيکنانش براي سال بعد ، اسم علي کريمي را ننوشته بود؟


 درحالی که بازی شطرنج قدرت میان علی دایی و حبیب کاشانی لحظه به لحظه قوت می گیرد و. در روزهای گذار فوتبال ایران از سازمان گرایی به تبدیل وزارتخانه شدن ، مدیران فعلی دو تیم پایتخت سعی می کنند قبل از ایجاد تغییرات و انتخاب رئیس جدید مجامع دو باشگاه ، پایگاه خود را در این تیم ها مستحکم کنند.

 در این شرایط او دیروز با خرید علی کریمی توانست شوک بزرگی را به هواداران تیمش وارد کند و با این خرید ، در شرایطی که پس از گفته های دایی، در موضع دفاعی قرار گرفته بود و دایی هم با ارائه برنامه کاری اش برای فصل بعد سعی داشت به هواداران بگوید می خواهد در این تیم بماند ، کاشانی با یارگیری کریمی توانست موازنه قدرت را به هم بریزد و دوباره بر محبوبیت جناح خود در این ماراتن شطرنج وار بیافزاید . جالب اینجاست که از مدت ها قبل همه اهالی فوتبال می دانستند ، نام علی کریمی در صدر لیست بازیکنان حمید استیلی برای حضور در پرسپولیس قرار دارد اما منابع خبری مختلف ، هم از نزدیکان به دایی و هم نزدیکان به باشگاه و علی کریمی می گویند ، نام کریمی در فهرست ارائه شده از سوی مربی قهرمان جام حذفی به باشگاه قرار نداشته . خبری که البته قابل تائید نیست و خبرآنلاین تنها آن را در حد یک شنیده تلقی می کند.
 
 با این وجود یارگیری کاشانی با علی کریمی ، توانست قدرت رقبای دایی را در این موازنه قدرت افزایش دهد.

www.shereno.com

تاريخ : پنج شنبه 26 خرداد 1390برچسب:, | 23:37 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |


 

گروهي از بزرگترين بازيکنان تاريخ فوتبال جهان براي انجام بازي خيريه به مناسبت صدمين سال تاسيس باشگاه آستريا وين فردا مقابل اين تيم به ميدان خواهند رفت.


 لوئیس فیگو ستاره اسبق فوتبال جهان تیمی را گرد هم اورده تا فردا شب در دیداری خیریه مقابل تیم آستریا وین به میدان برود.

 تیم ستاره های فیگو به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس باشگاه آستریا وین فردا شب در دیداری خیریه به مصاف این تیم خواهد رفت. در تیم ستارگان فیگو بازیکنانی مثل، رونالدو، رونالد دی بوئر و دژان استانکوویچ بازی می کنند.

 فیگو که در دوران بازی اش حضور در بارسلونا، رئال و اینتر را تجربه کرد اکنون هم تیمی های سابقش را به حضور در این مسابقه دعوت کرده است. از دیگر بازیکنان صاحبنامی که در این تیم حضور خواهند داشت می توان به گئورگی حاجی ستاره اسبق تیم ملی رومانی، پاتریک ویرا و کلودیو تافارل اشاره کرد. هدایت این تیم را نیز کارلوس کیروش سرمربی فعلی تیم ملی ایران بر عهده خواهد داشت.

 از طرف دیگر آستریا وین نیز با بهترین بازیکنان تاریخ خود پا به این رقابت می گذارد و هربرت پروهاسکا ستاره تاریخ باشگاه را به همراه خواهد داشت. تونی پولستر نیز در دقایق پایانی بازی برای این تیم به میدان خواهدآمد.

 ترکیب کامل تیم ستارگان فیگو:

لوئیس فیگو، دژان استانکوویچ، یایا توره، رونالدو، ویتور بایا، سرجینیو، پیر فان هویدونک، سانتیاگو سولاری، روکه جونیور، ریکاردو، کافو، جووانی البر، ولادیمیر اسمیچر، پدرو پائولتا، گئورگی حاجی، لوئیس بوامورته، الیویر داکور، دیماش، ایوان الگرا، لوکاس رادبه، گئورگی پوپسکیو، رونالد دی بوئر، پاتریک ویرا، فرناندو کوتو، کلودیو تافارل

 سرمربی: کارلوس کیروش

 

www.shereno.com

تاريخ : پنج شنبه 26 خرداد 1390برچسب:, | 20:28 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |

به بازی در استقلال فکر هم نمی کنم
مرجع خبری پرسپولیس : مهرداد اولادی از پرسپولیس قائمشهر به پرسپولیس آمد و در زمان وینگو بگوویچ در این تیم چهره شد. بازیکنی که در آن زمان در پادگان بروجردی تمرین می‌کرد شاید هیچ‌وقت فکر نمی‌کرد روزی در پرسپولیس تبدیل به چهره موفقی شود و بعد از قهرمانی با الشباب امارات و در آستانه حضور در یکی از دو تیم شالکه یا خه‌رس اسپانیا مجبور به بازگشت به ایران شود.

 

بازگشت اجباری مهرداد به فوتبال ایران خیلی هم برای او بد نشد چون در ملوان آنقدر خوب کار کرد که توسط کروش به تیم‌ملی دعوت شد. حرف‌های خواندنی و جالب اولادی را با هم می‌خوانیم:

 

*از شوک از دست دادن جام‌حذفی خارج شده‌ای؟


باور کنید هنوز در شوک هستم و نتوانسته‌ام شکست 4 بر 2 در بازی رفت و از دست دادن جام قهرمانی را باور کنم. ما برای کسب جام قهرمانی خیلی زحمت کشیدیم اما متأسفانه به خاطر ناداوری در بازی رفت نتیجه را واگذار کردیم. این مسئله موجب شد بازی برگشت را با استرس آغاز کنیم و فکر می‌کنم مجبور شدیم تا حدودی محافظه‌کارانه بازی کنیم و نهایتاً جام قهرمانی را از دست دادیم. با از دست دادن جام شرمنده هواداران‌مان شدیم، هرچند من در 5 دیدار جام‌حذفی 7 گل برای ملوان به ثمر رساندم.

 

*در هر دو بازی انتظار بیشتری از تو می‌رفت!

در بازی برگشت یک گل برای ملوان زدم، ضمن آن که دو موقعیت دیگری که نصیبم شد، نصفه و نیمه بود و موقعیت‌هایی نبود که بگویند من بخت‌های خوبی برای گلزنی را از دست دادم. باور کنید دوست داشتم در بازی برگشت بیشتر از یک گل بزنم اما قسمت نبود و نهایتاً تمام این‌ها منجر به آن شد که ما جام قهرمانی را از دست دادیم.


*با وجود این حرف‌ها قبول داری در بازی برگشت تلاش زیادی برای کسب پیروزی با دو گل نداشتید؟

این را قبول دارم که ما در انزلی باید بهتر کار می‌کردیم خصوصاً نیمه دوم که شرجی بودن و گرمای هوا و شاید هم کمی بی‌دقتی باعث شد نتوانیم به خواسته‌مان برسیم.


*در مورد این صحبت‌‌ که برخی از مربیان ملوان گفته‌اند یکی از فدراسیونی‌‌ها داشته برای پرسپولیس سرود قهرمانی می‌خوانده، چه نظری داری؟

فکر می‌کنم بزرگ‌ترین تیم‌های اروپایی هم حتی در مقطعی در کسب جام ناکام می‌مانند مثلاً مسی در فینال جام‌حذفی مقابل رئال سه موقعیت صددرصد گل را خراب کرد و بارسا نتوانست جام‌حذفی را مقابل رئال کسب کند.


*طرفداران پرسپولیس تو را دوست دارند، نمی‌ترسیدی با زدن دومین گل نزد آنها منفور شوی؟

یک سال و اندی برای تصاحب جام زحمت کشیدم، بنابراین حق داشتم تلاش کنم که ملوان ببرد. پرسپولیس را دوست دارم اما در فوتبال حرفه‌ای قانونی وجود دارد که می‌گوید باید برای تیمی که نسبت به آن تعهد داری، تلاش کنی. روی همین اصل حرفه‌ای هم فکر می‌کنم حتی اگر گل دوم را هم می‌زدم، نزد پرسپولیسی‌ها منفور نمی‌شدم. آنها حتماً شرایط حرفه‌ای مرا درک می‌کردند.

 

*بعد از دوران خوبی که در امارات و پرسپولیس داشتی، مجبور شدی به خاطر سربازی سر از ملوان دربیاوری. این مدت چگونه گذشت؟

به هر حال سپری کردن دوران سربازی وظیفه ملی هر بازیکنی است اما تنها دلیلی که باعث شد فوتبال اروپا را رها کنم و بیایم ایران، فقط خدمت سربازی بود، شاید در غیر این صورت در یک تیم بزرگ اروپایی بازی می‌کردم. شاید به لحاظ فوتبالی خیلی آسیب دیدم چون حضورم در یکی از دو تیم شالکه یا خه‌رس اسپانیا قطعی بود یا حداقل می‌توانستم در پرسپولیس بازی کنم. با این وجود من در 29 بازی لیگ و جام‌حذفی 22 گل برای ملوان به ثمر رساندم که فکر می‌کنم آمار خوبی باشد.

 

* نکته بعدی به محرومیت‌های بیش از اندازه تو در این فصل بازمی‌گردد. موضوعی که اصلاً برای یک مهاجم حرفه‌ای قابل‌قبول نیست.

حرف شما را قبول دارم. در این فصل در 12 بازی محروم بودم، چهار بازی سه‌اخطاره بودم، سه بازی هم توسط فدراسیون محروم شدم و سه بازی هم مصدوم بودم و دو بازی دیگر هم به صلاحدید مربی بازی نکردم. در چند بازی از لحاظ روحی تحت فشار بودم اما قبول دارم بیشتر باید بر اعصابم مسلط باشم، حتماً این کار را انجام خواهم داد و این عیبم را برطرف خواهم کرد.

 

*اگر این 12 بازی را از دست نمی‌دادی، چند گل به ثمر می‌رساندی؟

 

20 گل می‌زدم.


*یعنی رکورد رضا نوروزی را می‌شکستی؟

در لیگ یازدهم این رکورد را جابه‌جا خواهم کرد.


*در مورد جدایی از پرسپولیس و حضور در الشباب چه صحبتی داری؟

با پرسپولیس قرارداد داشتم اما بعد از مدتی حضور در این تیم به امارات رفتم چون در آن مقطع الشباب پول خوبی به پرسپولیس می‌داد و البته مشکل مالی خودم نیز با حضور در الشباب برطرف می‌شد.


*چرا به اروپا نرفتی؟

برای اینکه پیشنهادی از هیچ تیم اروپایی نداشتم.

 

*برخی از پرسپولیسی‌ها منتظر بازگشت تو، کریمی و مهدوی‌کیا به تیم‌شان هستند!

تیمی که در آن مطرح شدم، پرسپولیس بود، به همین دلیل خودم را مدیون این تیم می‌دانم. دوست دارم در پرسپولیس بازی کنم اما خودم را به پرسپولیس نمی‌چسبانم.


*صحبتی از طرف پرسپولیسی‌ها با تو نشده است؟

نه، تا الان پرسپولیسی‌ها هیچ صحبتی با من نکرده‌اند. یکی‌دو تیم دیگر با من صحبت‌هایی داشته‌اند و من شماره مدیربرنامه‌هایم را به آنها داده‌ام.

 

*می‌گویند در لیست امیر قلعه‌نویی در سپاهان بودی. شاید در لیست او در تیم تراکتور هم باشی.

از این موضوعی که شما می‌گویید، بی‌خبرم اما به هر حال قلعه‌نویی مربی بزرگی است و من ترجیح می‌دهم هر وقت پیشنهادی جدی شد، در مورد آن حرف بزنم.


*جدیداً از اروپا پیشنهادی نداشتی؟

نه، من هیچ پیشنهادی از اروپا نداشتم چون به هر حال در چند مدت اخیر تا حدودی از نگاه‌ها دور بودم ولی از چند کشور حوزه خلیج‌فارس پیشنهاد دارم و تیم‌هایی از امارات، قطر و کویت با مدیر برنامه‌هایم صحبت کرده‌اند.


*علی دایی با تو صحبتی نکرده؟

نه، علی دایی با من هیچ حرفی نزده است.

 

*چرا زمانی که با مبعلی در الشباب بودی، در یکی از تمرینات با او شدیداً کتک‌کاری کردی؟

اصلاً بزن‌بزن یا کتک‌کاری با مبعلی نداشتم. در یکی از تمرینات سر یک موضوع کوچک با هم جروبحث کردیم و دست به یقه هم شدیم اما در ادامه هیچ کتک‌کاری به وجود نیامد، ضمن آن که بعد از چند روز با هم آشتی کردیم. در حال حاضر هم من و ایمان دوستان خوبی هستیم و من هیچ‌گاه دوران موفقی را که کنار ایمان و جواد کاظمیان در الشباب داشتم فراموش نمی‌کنم. ما موفق شدیم در سال اول الشباب را قهرمان لیگ و در سال دوم نایب‌قهرمان جام‌حذفی کنیم.

 

*دلیل اصلی قهرمانی الشباب در فوتبال امارات در زمانی که در این تیم بودی را چه مواردی می‌دانی؟

من سال اول حضورم در امارات 10،‌ 12 گل برای الشباب زدم، سال بعد هم 7، 8 گل. واقعاً در آن مقطع همه چیز در الشباب عالی بود و من هم درکنار دو بازیکن ایرانی دیگر فصلی رؤیایی را سپری می‌کردیم. این مهم‌ترین نکته‌ای بود که منجر به قهرمانی ما شد و فکر می‌کنم ما موفق شدیم بعد از 15 سال الشباب را مجدداً به مقام قهرمانی لیگ امارات برسانیم.


*فکر می‌کنی اگر مشکل سربازی‌ات نبود، الشبابی‌ها تو را حفظ می‌کردند؟

من در الشباب واقعاً محبوب بودم. قبل از جدایی‌ام هم آنها می‌خواستند دو فصل دیگر قراردادم را تمدید کنند اما من برگشتم چون باید خدمت سربازی‌ام را انجام می‌دادم، ضمناً در آن مقطعی که در امارات بودم، با سه مربی برزیلی کار کردم که در بین آنها آنتونیو سرزو واقعاً مربی خوبی بود.

 

*حضورت در امارات چه تأثیری روی فوتبال تو داشت؟

من 30درصد از پیشرفت فوتبالی‌ام را مدیون حضور در فوتبال امارات می‌دانم و فکر می‌کنم به خاطر حرفه‌ای‌بودن باشگاه‌های اماراتی خودم هم به معنای کامل یک بازیکن حرفه‌ای شدم و این موضوع را در پیشرفتم دخیل می‌دانم.


*دوست داری باز هم به امارات بروی؟

اگر پیشنهاد خوب و وسوسه‌انگیزی از امارات داشته باشم، حتماً با مدیر برنامه‌هایم حرف می‌زنم و روی آن جدی فکر می‌کنم.

 

*اگر تیمی در ایران در مقطع فعلی دو برابر پرسپولیس به لحاظ مالی به تو پیشنهاد بدهد، کدام‌یک را انتخاب می‌کنی؟

در نظر گرفتن قرارداد و قبول آن به خیلی از مسائل بستگی دارد. من فعلاً پیشنهادی از پرسپولیس دریافت نکرده‌ام هرچند دوست دارم به این تیم بروم ولی فکر کنم بعد از در نظر گرفتن تمامی مسائل و پیشنهادها از طرف مدیر برنامه‌هایم خیلی بهتر می‌توانم راجع به پیشنهادات رسیده حرف بزنم.


*در پرسپولیس با چه مربیانی کار کردی و کدام‌یک از آنها روی تو تأثیر بیشتری داشت؟

من با پنج مربی در پرسپولیس کار کردم؛ بگوویچ، سوبل، استیلی، پروین و دنیزلی 5 مربی‌ای بودند که من با آنها کارکردم و از هرکدام از آنها چیزهای خاصی یاد گرفتم اما در مورد بگوویچ باید بگویم او در پیشرفت فوتبالم و شناخته‌شدنم 70، 80درصد نقش داشت، ضمن آن که مربی‌ام در پرسپولیس قائمشهر به نام آقای محمد رامشگر هم برایم خیلی زحمت کشید. از سوی دیگر مربیانی نظیر حمید علیدوستی هم در تیم‌ملی خیلی برایم زحمت کشیدند.

 

*در مورد شادی های پس از گل و پشتک‌هایی که می‌زنی، حرف بزن. از «اوبافمی مارتینز» نیجریه‌ای در شادی گل‌ها الگوبرداری کردی؟

من در شادی گل‌هایم از هیچ بازیکنی الگوبرداری نکردم. به شما هم می‌گویم فصل بعد شادی‌های پس از گل جالب‌تری از من خواهید دید.

 

*بیشتر توضیح می‌دهی!

می‌خواهم پشتک بزنم و روی هوا بچرخم.

 

*اما فکر نمی‌کنی سلامتی‌ات به خطر بیفتد؟

من تمام این ضررها را به جان می‌خرم. مچ و کتفم هم به همین دلیل آسیب دید. یک بار هم بعد از گلزنی به استقلال این کار را کردم. تمام این مسائل سبب شد قبل از بازی پرسپولیس از شدت درد حتی گریه کنم.

 

*چرا پس از گلزنی به پرسپولیس شادی نکردی؟

درست است که شدیداً درد داشتم اما من به احترام هواداران و تیم پرسپولیس که مدتی در آن بازی کردم، شادی نکردم ولی گفتم به استقلال که گل زدم، با وجود دردی که داشتم، نصفه و نیمه پشتک زدم و شادی کردم.


*در مورد گلی که در دربی چند فصل قبل برای پرسپولیس زدی، چه صحبتی داری؟ گلی که آخرین برد پرسپولیس در دربی مقابل رقیب سنتی را رقم زد.

من همیشه طرف مقابلم مردم هستند و شاید به نوعی آنها همواره مرا با همان گل می‌شناسند. گلی که پرسپولیس بعد از چهار سال موفق شد استقلال را شکست دهد.


*ممکن است روزی به استقلال بروی؟

استقلال که به من پیشنهاد نداده اما به دلیل مسائلی که بین پرسپولیس و استقلال وجود دارد، ترجیح می‌دهم هیچ‌وقت به این تیم نروم.

 

*در مورد دربی‌های این فصل پرسپولیس و استقلال که در هر دو بازی پرسپولیس باخت، چه نظری داری؟

هر دو بازی را دیدم. در دربی برگشت حق پرسپولیس واقعاً برد بود اما فکر می‌کنم بدشانسی و کم‌تجربگی بازیکنان این تیم نسبت به استقلال موجب شد آنها بازی را به استقلال ببازند.

 

*تو اگر در این دو دربی بودی، می‌توانستی به استقلال گل بزنی؟

بله، فکر می‌کنم می‌توانستم به استقلال گل بزنم.


*تو پیش از جام ملت‌ها همواره توسط قطبی به تیم‌ملی دعوت می‌شدی اما در این رقابت‌ها حضور نداشتی. این در حالی بود که قطبی تو را «ببرتیم‌ملی» معرفی کرده بود.

من در ملوان آنقدر خوب کار کردم که با زدن گل‌های زیاد در اکثر اردوهای تیم‌ملی حضور داشتم. بعد از بودن در اکثر اردوها در بازی‌های تیم‌ملی هم خیلی حضور داشتم و خود قطبی هم خیلی به من اعتماد داشت اما در بازی با برزیل اتفاقاتی افتاد که سرمربی وقت تیم‌ملی مرا خط زد.


*بیشتر در این خصوص حرف می‌زنی؟

روزی که قطبی ارنج تیم‌ملی در بازی با برزیل را خواند،‌من در ارنج نبودم. تحمل این موضوع خیلی برایم سخت بود چون من در بازی قبلی مقابل بحرین گل زده بودم و در تمرینات و بازی‌های قبلی عملکرد بسیار موفقی داشتم، به همین دلیل هم بعداز قرار نداشتن در ارنج خیلی ناراحت شدم. همان موقع بازیکنان تیم‌ملی و قطبی متوجه ناراحتی‌ام شدند البته من هم نتوانستم ظاهر قضیه را حفظ و آن را برای خودم هضم کنم. من اهل سیاه‌بازی نبوده و نیستم. بعد از ناراحتی شدیدم هم قطبی خیلی از من ناراحت شد و به من گفت چرا بعد از خواندن ارنج ناراحت شدی؟ من هم به قطبی صراحتاً گفتم چون حقم بود در ترکیب باشم، ناراحت شدم. این موضوع در ذهن قطبی ماند و چون فکر می‌کرد من به تیم‌ملی انرژی منفی می‌دهم مرا در آستانه جام‌ملت‌ها از تیم‌ملی خط زد و دیگر دعوتم نکرد تا من برای بازی در جام ملت‌ها حسرت بخورم. فکر می‌کنم اگر کمی سیاست داشتم یا ظاهرم را حفظ می‌کردم قطبی مرا خط نمی‌زد.

 

*جدا از قطبی فکر می‌کنی چه کسانی در خط خوردن تو نقش داشتند؟

من فکر می‌کنم کمک‌های قطبی هم در آن مقطع در خط خوردن من بی‌تقصیر نبودند.

 

*خودت را مقصر نمی‌دانی؟

من در فوتبال تنها چیزی که بلد نیستم سیاه‌بازی است ولی فکر می‌کنم باید آن را یاد بگیرم. باور کنید برای جام‌ملت‌ها خیلی حسرت خوردم و البته هیچ وقت جام‌ملت‌ها را ندیدم، چون این‌‌طوری راحت‌تر بودم و می‌دانم اگر بازی‌ها را می‌دیدم بیشتر حرص‌وجوش می‌خوردم.

 

*حال فکر می‌کنی اگر در بازی با برزیل بودی می‌توانستی مقابل این تیم گل بزنی؟

نمی‌خواهم بزرگ‌نمایی کنم اما فکر می‌کنم می‌توانستم در آن بازی هم خودی نشان بدهم!


*فکر می‌کنی کروش می‌تواند بعد از ناکامی در جام‌ملت‌ها و نرفتن به جام‌جهانی در تیم‌ملی ما موفق شود؟

من فکر می‌کنم کروش دانش و شخصیت لازم را برای کار در تیم‌ملی دارد. اگر ما جوانان خوبی را در اختیارش قرار دهیم ایشان می‌تواند در تیم‌ملی موفق شود به شرط آنکه زمان و ابزار لازم را برایش فراهم کنیم. معتقدم کروش می‌تواند فوتبال ملی ما را زنده کند. در این چند جلسه کار با کروش فهمیدم او بار فنی بالایی دارد ضمناً وعده و وعید بی‌خود نمی‌دهد و وضعیت بازیکنان را به خوبی درک می‌کند.

 

اما با مشکلاتی که در فوتبال ما وجود دارد تحقق موفقیت مربی بزرگی مثل کروش هم در هاله‌ای از ابهام قرار می‌گیرد.

دوست ندارم و نمی‌خواهم اصلاً راجع به احتمال عدم موفقیت کروش صحبت کنم اما باید برخی از مسائل را بگویم. زمانی که خودم در تیم امید بودم دائماً این دغدغه را داشتم که مشکل خروجی، گذر‌نامه و سایر مشکلات را داشته باشم. من به عنوان یک بازیکن باید دنبال کار‌های اداری‌ام باشم در صورتی که یک بازیکن نباید دنبال این مسائل باشد.

 

باور کنید من اینقدر فوتبال را دوست داشتم که دنبال حل این مشکلات می‌رفتم وگرنه شاید هرکس دیگری جای من بود با مشکلاتی که هرازگاهی برایش به وجود می‌آمد حتی شاید قید فوتبال را هم می‌زد.

 

*خیلی‌ها می‌گویند فوتبال ما پتانسیل لازم را برای موفقیت در عرصه بازیکن‌سازی دارد اما وقتی پای مصاف‌های بزرگ می‌رسیم شاید 20 بازیکن بزرگ هم به زور و زحمت برای تیم‌ملی پیدا می‌کنیم؟

به‌هرحال من فکر می‌کنم خود کروش قطعاً در انتخاب چکیده فوتبال ایران خیلی دقت خواهد کرد و از افرادی که خیر‌وصلاح فوتبال ایران را می‌خواهند بیشترین و بهترین مشاوره‌ها را می‌گیرد تا تیم‌ملی ما از درجا زدن نجات پیدا کند و امیدوارم کروش با این کار در فوتبال ما ماندگار شود.


*در صورت ثابت شدن در تیم‌ملی دوست‌داری چه مهاجمی در کنار تو بازی کند؟

برای من هیچ فرقی نمی‌کند. در امارات، پرسپولیس و همین ملوان هم برایم فرقی نمی‌کرد چه بازیکنی کنارم باشد.


چرا بعد از علی دایی در این چند ساله مهاجم گلزنی در تیم‌ملی در قد‌وقواره او نداشتیم؟

علی دایی یکی از بهترین گلزنان تاریخ تیم‌ملی است که البته پاسور‌های بسیار خوبی هم در زمانش در تیم‌ملی حضور داشتند اما من هم قبول دارم بعد از علی دایی مثل او مهاجمی در عرصه فوتبال تیم‌ملی نداشته‌ایم.

 

خودت نمی‌توانی جای علی دایی را پرکنی؟

انگیزه‌ام برای موفقیت در تیم‌ملی بسیار بالاست و واقعاً برای این کار نهایت تلاشم را انجام می‌دهم اما به‌هرحال خیلی سخت است که مهاجمی جای علی دایی را در تیم‌ملی بگیرد.


www.shereno.com

تاريخ : پنج شنبه 26 خرداد 1390برچسب:, | 17:31 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |

نمودار وضعیتی تیم پرسپولیس در لیگ برتر

 

 

www.shereno.com

تاريخ : پنج شنبه 26 خرداد 1390برچسب:, | 17:24 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |


 

پاتريک ويرا به دوران حضورش در باشگاه منچسترسيتي پايان داد اما هنوز مقصد بعدي او مشخص نيست؛ اين در حالي است که اين ملي پوش سابق فرانسوي پيشنهادهايي از قطر و ليگ آمريکا دارد.


 به گزارش نشریه ایندیپندنت، ویرا در پایان فصل 10-2009 قراردادش را با سیتی برای یک فصل دیگر تمدید کرده بود اما در فصلی که سیتی بعد از 35 سال توانست به یک جام دست پیدا کند، چندان به کار گرفته نشد.

 براساس گزارش ها روبرتو مانچینی از ویرا خواسته بود که به عنوان یکی از دستیارانش در سیتی مشغول به کار شود اما ویرا همچنان به بازی کردن فکر می کند و گفته می شود که پیشنهادهایی از قطر و آمریکا دارد.

 این در حالی است که ویرا مدتی پیش در مورد آینده اش گفته بود:" وقتی در سطحی هستید که چندان مطلوب نیست، بهتر است تصمیم به خداحافظی بگیرید. من در حال فکر کردن هستم. نمی دانم با منچسترسیتی ادامه بدهم یا به تیم دیگری بروم. همه چیز 50-50 است."

 

www.shereno.com

تاريخ : پنج شنبه 26 خرداد 1390برچسب:, | 17:22 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |

 

             بارسلونا پردرآمدترين باشگاه اروپايي

بارسلونا اسپانيا به عنوان پردرآمدترين باشگاه اروپايي در فصل قبل انتخاب شد. اين در حالي است که ميلان ايتاليا عنوان پرهزينه‌ترين باشگاه اروپايي را به خود اختصاص داد.


 

 

 

 به دنبال پايان ليگ‌هاي اروپايي پنج باشگاه به عنوان پردرآمدترين باشگاه‌هاي اروپايي انتخاب شدند که فهرست آنها به ترتيب زير است:


‌١- بارسلونا اسپانيا با ‌٠٠٠/٠٠٠/٢٧ ميليون يورو درآمد


‌٢- بلاکبرن رورز انگليس با ‌٠٠٠/٦٥٠/١٩ ميليون يورو درآمد


‌٣- شالکه آلمان با ‌٠٠٠/٢٥٠/١٨ ميليون يورو درآمد


‌٤- ساندرلند انگليس با ‌٠٠٠/٠٠٠/١٨ ميليون يورو درآمد


‌٥- جنواي ايتاليا با ‌٠٠٠/٥٠٠/١٦ ميليون يورو درآمد


در طرف مقابل هم پنج باشگاه به عنوان پرهزينه‌ترين باشگاه‌هاي اروپايي در فصل قبل انتخاب شدند که عبارتند از:


‌١- ميلان ايتاليا با ‌٠٠٠/٠٠٠/٣٥ ميليون يورو هزينه


‌٢- بايرن مونيخ ايتاليا با ‌٠٠٠/٣٠٠/٢٦ ميليون يورو هزينه


‌٣- منچستر يونايتد انگليس با ‌٠٠٠/٣٠٠/١٩ ميليون يورو هزينه


‌٤- ليورپول انگليس با ‌٠٠٠/٠٠٠/١٨ ميليون يورو هزينه


‌٥- فنرباغچه ترکيه با ‌٠٠٠/٠٠٠/١٧ ميليون يورو هزينه

 
 
 

www.shereno.com

تاريخ : پنج شنبه 26 خرداد 1390برچسب:, | 17:11 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |


 

بارسلونا درپي خريد يك مادريدي است

 

مشاور دروازه‌بان‌ها و نايب رئيس باشگاه بارسلونا در امور نقل و انتقالات تصميم به خريد مهاجم جوان رئال مادريد گرفته است.
 


 

 

 

 به نقل از آس اسپانيا، آندوني سوبي سارتا رئيس بخش ورزشي و معاون روسل در امور نقل و انتقالات باشگاه معتقد است که پدرو لئون بازيکن جوان رئال مادريد نه تنها شايستگي تبديل شدن به بازيکني در سطح ليونل مسي را دارد بلکه مي‌تواند به اسطوره‌اي در اين تيم بدل شود.

 وي گفت: پدرو لئون دل‌خوشي از رئال ندارد و من اگر جاي رسانه‌ها بودم او را يک رئال مادريدي خطاب نمي‌کردم. چرا که او از رئال مادريد بسته کامل لباس و تجهيزات اين باشگاه را دارد و اين را هر هوادار پولداري مي‌تواند از فروشگاه آديداس خريداري کند.

 سوبي سارتا ادامه داد: لئون در پايان فصل به يک بازيکن آزاد تبديل مي‌شود و خود او هم به خوبي مي‌داند که همچنان هيچ جايي در برنابئو ندارد و محکوم به نيمکت‌نشيني است.
 پيشنهاد بارسلونا به يک مادريدي از ديد هواداران اين تيم چندان مورد پسند نبوده، اما مقامات بارسا سعي در مثبت جلوه دادن اين انتقال دارند.

 

www.shereno.com

تاريخ : پنج شنبه 26 خرداد 1390برچسب:, | 17:10 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |

هفته‌اي 160 هزار پوند بدهيد تا منچستر نروم

 

بازيکن فرانسوي تيم فوتبال آرسنال براي ادامه حضور در جمع توپچي‌هاي لندن شرط مالي گذاشت.


 

 سمير نصري که از چندي قبل مورد توجه رقيبي همچون منچستريونايتد قرار گرفته است، از طريق مدير برنامه‌هايش به آرسن ونگر و مسئولان آرسنال اطلاع داد حداقل حقوق هفتگي 160 هزارپوند مي‌خواهد و در غير اين صورت راه اولدترافورد را در پيش خواهد گرفت.

 اين بازيکن 23 ساله که سه فصل قبل به عضويت توپچي‌ها درآمد، در اين مدت جزو بازيکناني بوده که حقوق بالايي دريافت کرده‌اند.

 با اين خواسته به نظر مي‌رسد پس از کاهش شانس انتقال وسلي اسنايدر هلندي از اينترميلان ايتاليا به منچستريونايتد، بخت حضور هافبک - مهاجم فرانسوي تيم آرسنال براي شاگردي فصل بعد سرآلکس فرگوسن افزايش يافته باشد. اين موضوع در نهايت مي‌تواند باعث افزايش فشار به آرسنالي‌ها براي حفظ لژيونر خود باشد.

 

 

www.shereno.com

تاريخ : پنج شنبه 26 خرداد 1390برچسب:, | 17:6 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |

 

 

 

يک گزارش انتشاريافته از علاقه ستاره پرتغالي رئال‌مادريد براي بازگشت به ليگ برتر انگليس خبر داد.


 

   به نقل از ساندي‌ميرر، کريستيانو رونالدو که چندي قبل با پيشنهادي اغواکننده از منچسترسيتي مواجه شد، تصور مي‌کند قادر به حضور مجدد در فوتبال جزيره است.

وي در محفلي از دوستان نزديکش عنوان کرده در صورتي که من‌سيتي همچنان بر جذب او پافشاري کند و در عمل قابليت پرداخت حقوقي بالغ بر 400 هزار پوند در هفته به وي باشد، او ترجيج مي‌دهد از جمع کهکشاني‌ها جدا شده و با حضور دوباره در جمع انگليسي‌ها فعاليت ورزشي خود را ادامه دهد.

اين ستاره 25 ساله از سال 2003 تا 2009 در خدمت منچستريونايتد بود و پس از آن با رقم بي‌سابقه 94 ميليون يورو جذب مادريدي‌هاي ثروتمند شد.

www.shereno.com

تاريخ : یک شنبه 22 خرداد 1390برچسب:, | 20:5 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |

سايت رسمي باشگاه استقلال پس از گذشت 23 روز از پايان ليگ دهم با اعلام 7 اشتباه داوري، استقلال را قهرمان واقعي ليگ دانست.

در حالي كه دهمين دوره ليگ برتر فوتبال 30 ارديبهشت خاتمه يافت، سايت رسمي باشگاه استقلال امروز 22 خرداد در مطلبي اين تيم را قهرمان واقعي ليگ برتر دانست.

در مطلب سايت باشگاه استقلال آمده است: نگاه اجمالي و مجدد به كارشناسي داوري طي 34 هفته مسابقات استقلال در ليگ‌برتر نشان مي‌دهد 7 اشتباه وحشتناك عليه استقلال رخ داد كه هركدام مي‌توانست در تعيين قهرمان ليگ تأثيرگذار باشد. تمامي موارد ذيل در برنامه 90 به نمايش درآمد و مورد تأييد كارشناس مربوطه نيز قرار گرفت.

1- در بازي دو تيم استقلال و صبا در هفته دهم، حمدي‌نژاد مدافع چپ اين تيم بايد از بازي اخراج مي‌شد (محمد فنايي- كارشناس داوري /90) اين بازي يك بر يك به اتمام رسيد.

2- در بازي دو تيم فوتبال استقلال و تراكتورسازي در هفته دوازدهم پنالتي گل شده تيم تراكتورسازي بايد تكرار مي‌شد. (حسين نجاتي- كارشناس داوري /90) اين بازي يك بر يك به اتمام رسيد.

3- در بازي دو تيم استقلال و فولاد در هفته نوزدهم خطاي پنالتي اعلام شده به سود فولاد به اشتباه اعلام گرديد. (ابراهيم ميرزابيگي- كارشناس داوري /90) فولاد با اشتباه ياد شده به گل اول خود و در نهايت به برتري رسيد.

4- در بازي دو تيم استقلال و سپاهان در هفته 24 خطاي پنالتي به سود استقلال اعلام نشد و يك بازيكن سپاهان اخراج نشد! (نادر جعفري- كارشناس داوري /90) اين بازي يك بر يك به اتمام رسيد.

5- در هفته 26 در بازي دو تيم استقلال و سايپا خطاي مسلم پنالتي مدافعان سايپا روي اسماعيل شريفات اعلام نشد! (محمد فنايي- كارشناس داوري /90) اين بازي مساوي تمام شد.

6- در هفته 29 در بازي دو تيم استقلال و تراكتورسازي گل اول تيم تبريزي با خطا به ثمر رسيد و مردود بود. (محمد فنايي- كارشناس داوري /90) اين بازي با برتري تراكتورسازي به اتمام رسيد.

7- در هفته 32 در بازي دو تيم استقلال و شاهين بوشهر گل سالم اميرحسين صادقي به اشتباه مردود اعلام شد. ضمن آنكه خطاي فاحش پنالتي بر روي سيدصالحي از چشم داور پنهان ماند (محمد فنايي - كارشناس داوري /90) اين بازي با نتيجه مساوي بدون گل به اتمام رسيد.

اين اشتباهات سهوي داوري گوشه‌اي از واقعيات امسال فوتبال ايران بود كه عليه باشگاه استقلال به وقوع پيوست. حتي اگر يكي از اين اشتباهات رخ نمي‌داد شايد نام قهرمان ليگ دهم عوض مي‌شد، اشتباهات داوري جزو لاينفك يك مسابقه فوتبال است اما موارد فوق تصديق مي‌كند تا چه اندازه‌اي طي يك فصل تيم استقلال از اشتباهات داوري متضرر شد.

www.shereno.com

تاريخ : یک شنبه 22 خرداد 1390برچسب:, | 19:55 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |

 سرپرست باشگاه استقلال درباره اينكه اگر مظلومي در هفته‌هاي اول نتيجه نگيرد چه تصميمي اتخاذ مي‌كند گفت: ملاك براي من 5-6 هفته نيست و تا نيم‌فصل صبر مي‌كنيم.

 علي فتح‌الله‌زاده در جمع خبرنگاران در محل باشگاه استقلال در خصوص امضاي قرارداد با علي حمودي گفت: امروز با اين بازيكن قرارداد بستيم. براي اينكه در نقل و انتقالات به اهداف خود برسيم مدام جلسه داريم و شب‌ها ساعت 2 به خانه مي‌روم. اگر زودتر بروم تعجب مي‌كنند. 
وي درباره اينكه آيا آندره لوييز در استقلال مي‌ماند يا نه اظهار داشت: با مديربرنامه‌هاي او امروز صحبت كرديم. لوييز اگر بخواهد مي‌ماند اما اگر برود به نفعش است. 

سرپرست باشگاه استقلال در مورد روند مذاكرات با مهدي رحمتي گفت: مدير برنامه‌هاي او امروز به باشگاه آمد و با او صحبت كرديم. با محمدي و طالب لو هم در حال صحبت هستيم. بازيكن زياد داريم و بايد دید در آينده چه نتايجي حاصل مي‌شود. 

وي درباره اينكه مذاكره با آندرانيك تيموريان به كجا رسيد گفت: با او در حال مذاكره‌ايم. اگر با بازيكنان داخلي نتوانيم توافقي حاصل كنيم بازيكن خوب خارجي جذب مي‌كنيم. سال گذشته ما براي جذب بازيكن خوب خارجي وقت نداشتيم. هواداران مي‌دانند كه فتح الله زاده اگر قول بازيكن خوب بدهد آن را عملي مي‌كند. 

فتح الله زاده در ادامه گفت وگو با خبرنگاران در خصوص نگراني هواداران بابت جدايي فرهاد مجيدي عنوان كرد: نگراني وجود ندارد. فرهاد با استقلال قرارداد دارد من با هيچ كس يك ساله قرارداد امضا نمي‌كنم. 

وي در مورد ليست مازاد گفت: فوتبال حرفه‌اي است. اگر بازيكني به سيستم ما نخورد مي‌گوييم او را نمي‌خواهيم. 
سرپرست باشگاه استقلال در پاسخ به اين سؤال كه از مظلومي براي فصل آينده چه انتظاري دارد گفت: از مظلومي فقط قهرماني مي‌خواهم. 

فتح‌الله‌زاده درباره اينكه اگر مظلومي در هفته‌هاي اول نتيجه نگيرد چه تصميمي اتخاذ مي‌كند اظهار داشت: ملاك براي من 5-6 هفته نيست و تا نيم فصل صبر مي‌كنم. 
سرپرست باشگاه استقلال درباره ضيافت ناهار روز گذشته با امير قلعه‌نويي گفت: ما با هم جوجه كباب خورديم و راجع به همه چيز صحبت كرديم. 

وي درباره اينكه آيا از قلعه نويي خواست تا به استقلال بازگردد گفت: وقتي من با پرويز مظلومي قرارداد دارم چنين تعارفي بي معناست و چرا بايد اين تعارف را بزنم. 
فتح الله زاده كه قصد رفتن به دفتر علي سعيدلو رئيس سازمان تربيت بدني را داشت در مورد مشكلات مالي باشگاه استقلال اظهار داشت: من مرد روزهاي سخت هستم. پول نباشد، هستم؛ بازيكن نباشد، هستم اما به هر حال بازيكن اگر بداند پول نيست معطل نمي‌كند و من مجبورم از جيبم خرج كنم. 

وي در پايان در مورد اينكه آيا مظلومي با گردآوري ستاره‌ها از شرايط استقلال راضي است گفت: خدا به مظلومي خير دهد كه همه ستاره ها را جمع كرده است. من هم اگر مربي بودم از حضور چنين بازيكناني راضي بودم. ما امسال نمي‌خواهيم جام از دست بدهيم و در آسيا هم مي‌خواهيم در جمع چهار تيم باشيم. 
فتح الله زاده در حالي پس از پايان صحبت با خبرنگاران راهي سازمان تربيت بدني شد كه فرزاد آشوبي، اميدرضا روانخواه و حنيف عمران‌زاده در باشگاه استقلال حضور داشتند.

www.shereno.com

تاريخ : یک شنبه 22 خرداد 1390برچسب:, | 15:33 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |


 

تيم فوتبال پرسپوليس با قهرماني در بيست و چهارمين دوره رقابت هاي جام‌حذفي باشگاه‌هاي کشور، براي پنجمين بار فاتح اين جام شد تا از نظر تعداد قهرماني در اين مسابقات با استقلال برابري کند.


  تیم فوتبال پرسپولیس با پیروزی 4 بر 3 مقابل تیم ملوان بندرانزلی در دو دیدار رفت و برگشت رقابت‌های جام حذفی باشگاه‌های کشور برای پنجمین مرتبه به عنوان قهرمانی این مسابقات دست یافت تا از این حیث با رکورد استقلال برابری کند.

البته آبی‌پوشان تهرانی با توجه به کسب پنج عنوان قهرمانی و سه نایب قهرمانی در این جام، بازهم برترین تیم ایران در جام حذفی هستند و پرسپولیس با 5 قهرمانی و یک عنوان نایب قهرمانی در جایگاه دوم قرار گرفته است. ملوان با 3 قهرمانی و 4 نایب قهرمانی، سپاهان با 3 قهرمانی و ذوب‌آهن با 2 قهرمانی و یک نایب قهرمانی رده‌های سوم تا پنجم را به خود اختصاص داده اند.

تیم‌های بهمن و فجرسپاسی یا یک قهرمانی و دو نایب قهرمانی، برق شیراز و صبا با یک قهرمانی و یک نایب قهرمانی و سایپا و شاهین اهواز با یک قهرمانی رده‌های بعدی را به خود اختصاص داده اند.

البته تیم تراکتورسازی تبریز با 2 عنوان نایب قهرمانی ناکام‌ترین تیم فینالیست جام حذفی محسوب می‌شود، ضمن اینکه تیم‌های ابومسلم مشهد، گسترش فولاد تبریز، هما تهران، جنوب اهواز، خیبر خرم آباد، پگاه گیلان و راه‌آهن تهران هم یک بار به فینال این جام رسیدند اما در گام آخر قهرمانی را از دست دادند.

 

در زیر اشاره‌ای گذرا به 24 فینال گذشته مسابقات فوتبال جام حذفی باشگاه‌های شده است:
سال 1355: ملوان بندرانزلی 4 - تراکتورسازی تبریز یک
سال 1356: استقلال تهران 2 - هما تهران صفر
سال 1365: خیبر خرم آباد صفر - ملوان بندرانزلی 2
سال 1366: پرسپولیس تهران یک - ملوان بندرانزلی صفر
سال 1367: شاهین اهواز 5 - ملوان بندرانزلی 3
سال 1369: ملوان بندرانزلی صفر - استقلال تهران صفر (ملوان در ضربات پنالتی به پیروزی 6 بر5 رسید)
سال 1370: پرسپولیس تهران 2 - ملوان بندرانزلی یک
سال 1372: سایپا تهران یک - جنوب اهواز یک (سایپا به علت گل زده در خانه حریف به پیروزی رسید)
سال 1373: تراکتورسازی تبریز یک - بهمن تهران 2
سال 1374: استقلال تهران 5 - برق شیراز یک
فصل 75 - 1374: برق شیراز یک - بهمن تهران یک (در ضربات پنالتی برق شیراز به پیروزی 3 برصفر رسید)
فصل 78 - 1377: پرسپولیس تهران 2 - استقلال تهران یک
فصل 79 - 1378: بهمن تهران یک - استقلال تهران 3
فصل 80 - 1379: فجر شهید سپاسی شیراز 3 - ذوب آهن اصفهان یک
فصل 81 - 1380: استقلال تهران 4 - فجر شهید سپاسی شیراز 3
فصل 82 - 1381: ذوب آهن اصفهان 4 - فجر شهید سپاسی شیراز 4 (در ضربات پنالتی ذوب آهن به پیروزی 4 بر3 رسید)
فصل 83 - 1382: استقلال تهران 2 - سپاهان اصفهان 5
فصل 84 - 1383: صبا تهران 2 - ابومسلم مشهد 2 (در ضربات پنالتی صباباتری به پیروزی 4 بر 2 رسید)
فصل 85 - 1384: سپاهان اصفهان 2 - پرسپولیس تهران 2 (در ضربات پنالتی سپاهان به پیروزی 4 بر 2 رسید)
فصل 86 - 1385: صباباتری تهران صفر - سپاهان اصفهان 4
فصل 87 - 1386: استقلال تهران 3 - پگاه گیلان یک
فصل 88 - 1387: ذوب آهن اصفهان 5 - راه آهن شهرری 2
فصل 89 - 1388: پرسپولیس تهران 4 - فولادگستر تبریز یک
فصل 90-1389: پرسپولیس تهران 4 - ملوان بندرانزلی 3

www.shereno.com

تاريخ : شنبه 21 خرداد 1390برچسب:, | 16:45 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |

دو بازيكن استقلال كه در تمرين امروز با يكديگر جروبحث كردند پس از پايان تمرين با يكديگر آشتي كردند.

ايمان مبعلي و فرهاد مجيدي كه در حين تمرين تاكتيكي امروز با يكديگر درگيري لفظي داشتند پس از پايان تمرين با يكديگر آشتي كردند.
مبعلي بلافاصله پس از پايان تمرين از كاپيتان استقلال عذرخواهي كرد تا موضوع ختم به خير شود.

www.shereno.com

تاريخ : دو شنبه 9 خرداد 1390برچسب:, | 19:13 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |

 فدراسيون فوتبال در نامه‌اي پاسخ پيام تسليت سپ بلاتر رئيس فيفا را به خاطر درگذشت ناصر حجازي داد.
به نقل از سايت فدراسيون فوتبال، ، متن اين نامه به شرح زير است:
"از طرف فدراسيون فوتبال و خانواده ناصر حجازي مي خواهم از شما و خانواده بزرگ فوتبال فيفا براي ابراز پيام همدري و تسليتتان بابت درگذشت اسطوره فوتبال ايران قدرداني كنم و با تشكر ويژه از شما براي فيفا آرزوي موفقيت و بهترين ها را دارم.
با بهترين آرزوها
علي كفاشيان
رئيس فدراسيون فوتبال ايران "

www.shereno.com

تاريخ : چهار شنبه 4 خرداد 1390برچسب:, | 17:33 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |

 سرپرست تيم فوتبال پرسپوليس از يك تصادف رانندگي جان سالم به در برد.

محمود خوردبين سرپرست تيم فوتبال پرسپوليس درحالي كه امروز قصد داشت زودتر در تمرين تيم فوتبال پرسپوليس حاضر شود ناگهان يك دستگاه كاميون تريلر به ماشين وي برخورد كرد و آسيب جدي به ماشين وي رساند.
خوردبين در ترافيك پشت چراغ قرمز ايستاده بود، اما ناگهان يك كاميون به دليل بريدن ترمز با خودروي خوردبين به شدت برخورد كرد. در اين حادثه خودروي سرپرست پرسپوليس آسيب جدي ديد،‌ اما خوشبختانه هيچ مشكل جسماني براي خوردبين رخ نداد.

خوردبين با تاييد اين خبر به خبرنگار خبرگزاري فارس گفت: واقعا نمي‌دانم چه اتفاقي افتاد، اما به يكباره ديدم كاميوني كه پشت سر من مي‌خواهد متوقف شود،‌ناگهان كنترل اتوميبل از دستش خارج شد و با من برخورد كرد. خوشبختانه در اين حادثه مشكلي خاصي برايم رخ نداد.

www.shereno.com

تاريخ : سه شنبه 3 خرداد 1390برچسب:, | 20:33 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |
 خانواده حجازي از مردمي كه از صبح در كنار آنها بودند پذيرايي كردند.
 

 
بوستان نزديك محل زندگي مرحوم ناصر حجازي اكنون محلي براي استراحت هواداراني است كه از صبح امروز از بيمارستان تا منزل، خانواده حجازي را همراهي كرده اند.
خانواده حجازي كه قدردان اين مردم هستند در بين مردم ساندويچ پخش كردند تا به نوعي از آنها بابت اين حضور دلگرم كننده تشكر كنند. البته قبل از اين اقدام نيز سانديس و كيك هم بين هواداران پخش شده بود.
www.shereno.com

تاريخ : دو شنبه 2 خرداد 1390برچسب:, | 16:26 | نویسنده : سيدحسين نجيبي |